fredag 28 november 2014

Black friday och en vinterpyntad porch

Fredag kväll!


Undrar hur många mejl jag fått under dagen som lockar med låga priser? Black Friday, heter det visst?  USA´s största shopping- och readag, tydligen ;) Annars låter Black Friday lite "tungt" i mina öron ;) 

Men denna fredag har då sannerligen inte varit en tung dag! Inte på något vis! Det var min fredagsöppning på jobbet idag, vilket betyder att jag började kl 6:15 i morse. Och det första jag ser när jag kliver in och slänger en kik på stora whiteboard-tavlan är att chefen skrivit ett meddelande om att jul-ledigheterna är beviljade enligt önskemål! Yippieeee! Det innebär ledigt fr o m 20:e december t o m 6: januari. Tre veckor kvar att jobba sedan låååångledigt! 


När jag kom hem satte jag upp ljus-slingan ute på porchen. (Hoppas den fungerar, har inte testat den ännu, behöver en skarvsladd...) Även annat vinterpynt plockades fram. Som skidorna, lite barrväxter, skridskorna... och så den söta pingvinen ;) 
Sen satte jag mig i ateljén och sydde klart kuddarna till kökssoffan, som jag började med igår. Jag sydde och de äldsta döttrarna fixade med maten. Och så smuttade jag lite på glöggen... och lyssnade på julmusik. Lugn och ro... Lagom nöjd så där ;) 
Nu flera timmar senare så är de vita gardinerna på plats i köket, kuddfodralen är på, ljusstaken piffad och jag har sjunkit ner i en fåtölj med lite glögg. Riktigt nöjd med denna "Black Friday". 

Hoppas ni också haft en fin "Black Friday"! 
Kanske har ni rea-shoppat? ;)


Maria

8 kommentarer:

  1. Vilken energi du har Maria! Önskar jag kunde ha en liten del av den. Vad fint du pyntat på din porch.
    Ha en skön kväll.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så himla kul att fått långledigt! Sånt behövs ibland och skönt under julen=)
    Ja,här damp det ned massor av mail i mailboxen också! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej svejs, jag har inte köpt ett dugg idag på " Black Friday" Din chef verkar vara lika bra som min ( jag är min chef=) ) Och du verkar ha hur mycket energi som helst, fantastiskt ...ha en fin helg / Monica

    SvaraRadera
  4. Hurra jag ska också vara långledig! Håller med, mailen svämmade över av alla black fridaymail. Toppenfredag och hoppas du får en toppenhelg, också!

    SvaraRadera
  5. Er veranda är ju bara sååå fin!!!
    Tack söta du för fina hälsningar som värmer så.
    Ha nu en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Maria! Tack för din kommentar inne hos mig, vilket gjorde att jag hittade till dig :) Mysigt pyntat på din veranda! ha en fin lördag! Kram Ulrica

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev på verandan. Vad skönt med lååång ledighet.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Wow så fint du gjort på din ljuvliga porch. Själv har jag inte hunnit pyntat entren. Underbart att få en så lååång ledighet. Önskar dig en skön o mysig första advent. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...