måndag 10 november 2014

Avlastningsbord som rumsavdelare! Eller inte...?

Här hemma i Villa Wiker går meningarna ordentligt isär...

För en tid sedan kom jag på att jag ville ha ett avlastningsbord eller sideboard bakom soffan. 
Den absolut främsta anledningen är att jag tröttnat på att vår stora vovve gärna ligger tryckt mot soffryggen. Hans päls är svart och lurvig så soffan går också från slätt vitt till lurvigt svart på ett par dagar. Att behöva dammsuga den varje dag känns inte så kul. (Det dammsugs nog ofta ändå, på golv och hallmatta här hemma)

Mannen i mitt liv har väl inte varit lika pigg på att ha en möbel där. Eller rättare sagt, han var inte alls med på noterna, om jag ska vara helt ärlig. Jag har visat honom DETTA bordet, som är det jag tänkt mig. Men det går inget vidare ;)


Förra helgen tog jag vårt avlastningsbord som hör hemma i köket och placerade det bakom soffan. Bara för att visa hur snyggt det kan bli! Men Mannen i mitt liv hävdar att det är alldeles för mycket möbler i rummet. Han måste gå på tvären, stackarn...säger han ;) Och han är inte storvuxen, min kära man... 

Jag piffade med fin bok, ett par ljushållare och ett par snygga askar. 


Jag placerade även mina små rottingkistor och ett par pälskuddar på hyllan. Allt för att få till en skön känsla. Sedan jag knäppte bilderna förra helgen, så har jag även ställt dit en ljuslykta ovanpå. 



Minstingen tyckte minsann att det blev att kännas mer som ett rum, där i whiskyhörnan nu när bordet ramar in. De andra döttrarna är också på min sida. Men Mannen i mitt liv tycker fortfarande inte om idén. Hur som helst så ska väl detta bord ställas tillbaka i köket. Det återstår att se om det blir något nytt bord bakom soffan... Det är ju inte värt en eventuell skilsmässa i alla fall ;) 


Ärligt talat, vad tycker ni? Avlastningsbordet som en rumsavdelare, eller inte? 


Maria

13 kommentarer:

  1. Jag tycker det är supersnyggt med ett bord bakom soffan och har faktiskt tittat på just det bordet själv;) Det stämmer så bra till mitt skrivbord i rummet. Men om jag ska ha det måste något annat bort det är helt säkert;)
    Tycker absolut du ska satsa på det, men kanske kolla av om något annat i rummet kan gå bort just för att få lite space;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  2. Jag har ju sett det in real Life sååå Absolut för. Bara för att det både är praktiskt och snyggt. Kaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag röstar för att den ska få bo kvar bakom soffan. Det är snyggt och går att dekorera med fina saker som höjer känslan, precis som du är inne på. Dessutom så slipper ni hundhåren där. Lätta upp med att ta bort något annat i stället.

    SvaraRadera
  4. Jag är för att avlastningsbordet ska vara kvar bakom soffan. :-) Vi har också ett sådant, men mer ett skåp bakom soffan som avdelare, och min kära sambo var lite skeptiskt i början, men tycker nu att det var en bra ide. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Jag håller absolut på att det ska vara kvar (eller ett nytt ;)) Jag vill gärna ha en soffa så med sidebord bakom. Tipsade min kollega som är duktig på att sy, om din blogg och hon fastnade hela lunchen framför datorn! Och sen skällde hon på mig för jag inte berättat om din blogg tidigare ;) så nu har du ytterligare en trogen följare. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är snyggt med bord/skänk bakom soffan. Skulle gärna ha det här hemma, men vårt vardagsrum är för långsmalt så soffan måste stå mot en vägg. Jag röstar på dig, helt klart:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ja!! Så New England. Det är jättevanligt i snygga hem här - tycker det ser ombonat och hemtrevligt ut. A keeper!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Jag röstar för bord! Håller med om att skilsmässa är lite drastiskt. Men du kan ju testa att vägra dammsuga just detta rum... I krig, kärlek och inredning är allt tilllåtet. Har jag hört ;) Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Tumme upp säger jag! Här har du min röst :)
    Lycka till!
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Klart att du ska ha bordet kvar. Kanske kan du "pynta till det" med en bricka med några glas och kanske en whiskyflaska förutsatt att mannen i ditt liv gillar det. Kanske med en liten lapp, hjärta, "Bara för xxx". Det kan han nog inte motstå!

    SvaraRadera
  11. Självklart ska du ha ett bord bakom soffan. Skulle själv vilja ha ett men ......gubben min vill nog inte heller hihihi. Tänk de förstår sig inte alls på det här med inredning ;))

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...