onsdag 26 november 2014

Att vara stadstjej och ha skogen in på knuten

Jag är lyckligt lottad som bor så till att jag har skog och natur nära in på. 


Alltså... egentligen kan jag ju inte skryta med att jag är någon "skogsmulle-tjej" direkt... Nä, ingen "skogs-strövare" heller. Mannen i mitt liv är nog den första att skriva under på det. Han skulle aldrig få med mig ut i ett tält i fjällen. Nä, A L D R I G ens  tält på camping. Det är jag alldeles för bekväm för!

Men att enkelt ta sig till skogen på ett par minuter för att få lite frisk luft. Det är något helt annat! D E T uppskattar jag! Mycket! Att bara stega iväg och komma hem igen efter bara en kvart om så är, det är härligt! 

Jag har varit hemma några dagar och legat nerbäddad i soffan, krasslig. Men idag kände jag mig piggare och ville testa "orken", så jag och Minstingen tog den lilla vovven och gick upp i skogen bakom oss. Så skönt att få en nypa frisk luft och lite rosor på de annars så bleka kinderna. 
Jag spanade lite efter omkullblåsta barrväxter till porchen, och kanske lite mossa till adventsljusstaken? Men jag vågade inte gå upp så långt på kalhygget ifall jag skulle möta en björn... Minstingen var dock rätt säker på att det inte fanns någon björn i "vår" skog. Den var för liten för det, sa hon. Tja... kanske det är så, men jag kände ändå en viss osäkerhet ;) Kanske en varg då? ;) 
Nej, jag är ingen tvättäkta naturmänniska, kan nog inte ens räkna mig som en "light-variant" om det finns sådana, för sommartid så är jag rädd för ormar, bara jag ska gå över en äng, eller i skogen bland stenar och rötter ;) 


Som tur är, så bor jag på en "villa-gata" och har nära till civilisationen också! Jag är nog mer utav en "stadstjej" trots allt... ;) 


Maria

11 kommentarer:

  1. Ha Ha, du är bra rolig du.. Vargar och björnar kan ju faktiskt finnas där du bor... Jag är nog en riktig lantflicka som även gillar ett stänk av stan då och då.. Lagom är bäst liksom. Krya på dig! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det går inte att jämföra tälta i fjällen och tälta på camping! I fjällen är det en naturupplevelse och det behöver det verkligen inte vara på en camping. :)
    Ha en bra vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte heller gå med på att campa:). Gillar att gå skogspromenader, det är nog ungefär så:)
    Blev lite full i skratt när du skrev om björn, när vi åkte till Marina i somras stannade vi i Slovenien på ett hotell i en by. Gick en kvällsprommis med Lykke, och kommer till en skog (en riktig mörk stor skog:). Då kläcker Daniel kommentaren "där inne i den maffiga skogen finns det säkert björnar". Jag och W vände på klacken direkt:)
    Trist att du är sjuk!
    Krya på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig i allt du skriver! Uppväxt på en liten ort i Värmland och längtade alltid till stan. Nu när jag bor nära Gbg så inser jag att jag behöver lite av varje för att jag ska må bra:) Vi är ju hundlösa just nu, men annars är det ju perfekt att ha en fyrbening som uppmuntrar en till att vara ute! Ha en fin kväll, kram/tanja

    SvaraRadera
  5. Stor kram och krya på dig/Diana

    SvaraRadera
  6. Hihi, här har du en till som är rädd för björnar, wiiieee bir också superrädd i skogen. Men jag jobbar på att komma över rädslan och har faktiskt kommit en bra bit på vägen :)

    Krya på dig!!

    Kramar aka

    SvaraRadera
  7. Skönt att du känner dig bättre. Din beskrivning av dig låter som en beskrivning av mig.... Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Hahaaaa jag dööööör!
    det låter ju som du beskriver mig och min inställning till naturen... jag gillar den också mycket men är rädd för monstren och campa...nooooo moooore..;)
    Vilka fina bilder du tagit och pälspläden...gaaaaaalet fin!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. å glömde ju... fortsätt krya på dig! ♥

      Radera
  9. Hihi, jag är som du ;) Gillar att ha nature nära men jag behöver inte tälta om jag säger så. Du vet ju min specialare...åka in till Manhattan och sedan komma hem och gå en skön promenad på stranden. Och handla ägg hos bonden. Lagom av allt!!!

    KRAM och hoppas du mår bättre nu!!

    SvaraRadera
  10. Ja, det är läskigt med skogen. Var inte ens och plockade svamp i år hade hört att det var björnar i närheten. Så då lät jag bli. Usch och fy men att bara gå in en liten, liten bit är skönt men då måste jag veta att jag har mannen alldeles i närheten av mig.
    Vilken tossa man är ibland ;).

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...