söndag 30 november 2014

1:a advent i vårt kök

Vitt, vitt, vitt...


Hemma hos oss blir det mest vitt vinterpynt. Vita gardiner och adventsljusstakar. Vita ljus i den vita adventslådan. 

Och så lite svart och kopparfärg som bryter av lite lagom.



En gnutta kopparfärg på de gamla röda siffrorna gjorde att de blev som nya. I år blev det lite mossa som dekoration, istället för nötter som jag använt mig av i flera år. Tyckte den grå-gröna mossan passade bra till kopparfärgen.

Den urgamla charmiga kökssoffan har fått nya kuddar. Svart och vitt, med vintriga motiv i form av renar och pinjekottar. Texten går i kopparfärgat den också.

Kopparsprayen har jag använt flitigt. En silvergrå stjärna har fått  en omgång och passar bättre in.

Några julhjärtan som var röda har också sprayats kopparfärgade. Pryder lärk-kvistarna tillsammans med vita mini-kulor. 
På köksön står en stor julgrupp som jag själv arrangerat, och satt ihop. Hyacinter, hjärtan på tråd, echeveria och amaryllis. I vitt förstås. 

Inget rött alls i vårt kök denna jul! Förutom en röd rand i den rutiga ullpläden, som hänger på stolen ;) 


Maria


10 kommentarer:

  1. Så fina Advent bokstäver! Ha en fin och härlig Första Advent, Karla.

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint och smakfullt, Me I Like=) ha en skön dag och kväll kram / Monica

    SvaraRadera
  3. Så himla fint med vitt. Här blir det vitt och rött.. Men mest vitt då jag är vit av mig.. Gillar vitt. Tidlöst :)
    Ha en underbar dag och så mysigt ni har det i ert fina kök. Kramar Jannice

    SvaraRadera
  4. Fint du har det! Jättemysigt!
    Vitt är verkligen klassiskt, och så fint! Men jag vill ha silverfärg till mitt vita!
    Ha en fortsatt mysig 1:a advent! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättefint du pyntat, så mysigt i ditt kök. Gillar det vita med inslag av koppar.
    Jag har fått till lite adventspynt här hemma också, mitt i all röra:)
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vitt oc fint i ditt fina kök. Snyggt med koppar till det- Här är det rött som vanligt, jag gillar ju rött jag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Så fint du gjort!! Jag har inget rött men ändå på något sätt tycker jag att julen är röd, lite som om man behöver en liten färgklick
    Så fint du gjort på porchen, du har inspirerat mig så nu ska jag slå till och fixa
    Kram och ha en fortsatt fin första advent
    Sandra

    SvaraRadera
  8. Vad adventsfint du gjort! Hoppas du haft en fin söndag. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort. Kram anette

    SvaraRadera
  10. Vad adventsfint du gjort i ert kök. Och på porchen. Mysigt med allt fint julpiff nu. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...