måndag 13 oktober 2014

Filmtips, när man inte får se "Pretty woman" ;)

Alltså, jag har verkligen försökt...



Försökt få Mannen i mitt liv att gå med på att se "Pretty Woman" tillsammans med mig! Men jag lyckas inget vidare ;) Jo jag HAR sett den urgamla filmen förr. Och det har han också. Det var nämligen den första film vi såg på bio tillsammans. Det var väl vår första "dejt" kan man säga. Vi var och såg den dagen efter att vi träffades första gången.  Alltså den 13:e oktober 1990. Idag för 24 år sedan. Ändå ville han inte ens se den igår, då det var  "årsdag" från att vi först träffats ;) Men han var alltså inte speciellt intresserad av en nostalgi-stund, uppliva gamla minnen från ungdomen ;) 
             (jag som t o m köpt hem den och allt ;

Har ni sett den gamla romantiska komedin från 1990?


Eftersom vi i alla fall ville se en film igår kväll, så fick det bli den här filmen:




bild via





"Adam Cassidy, en ung man som arbetar på ett stort framgångsrikt företag får plötsligt en befordran. Men enbart för att hans chef vill att han skall spionera på hans mentor som sitter på hemligheter värda miljarder. Adam dras allt djupare in i deras hänsynslösa spel och inser snart att hans eget liv är i fara."




En film som till en början kändes som en typisk "ungdomsfilm" men artade sig till en riktigt spännande film faktiskt. 



Maria



6 kommentarer:

  1. Pretty Woman en riktig klassiker, så härligt måbra film! :-) Förstår inte varför han inte ville se den....haha. :-) Kramizz o ha en jättebra måndag/Laila

    SvaraRadera
  2. Åhh, då skulle jag kommit hem och sett den med Dig!!! Jag älskar den.... Till och med min make ser den gärna:) Jag har tur jag... ;)
    Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Det är en av mina favoritfilmer, men titta på den får jag göra själv. Mannen säger att den kan man ju varje replik i nu. Jag har nog tittat på den för många gånger, nu var det dock ett bra tag sedan sist. Va mysigt det såg ut att vara i Örebro, får kanske bli en tripp så småningom.
    Ha en fin måndagskväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Bästa romantiska filmen, bättre än Dirty dancing enligt mig. Tror att vi sett den tillsammans några gånger. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Bara älskar den filmen och den har ju gått i repris på tv otaliga gånger. Kanske "mannen i ditt liv" känner en press på sig dvs komma ridande på vita hästen !

    SvaraRadera
  6. Ah, Pretty Woman är ju en av mina favoriter... den håller fortfarande tycker jag! Men jag har aldrig träffat en kille som gillar den.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...