fredag 19 september 2014

Yessss!!!! Yes, it´s FRIDAY!

Känns som att varje ny fredag är mer efterlängtad än den föregående...???


Det känns som botten är nådd nu... nu kan det bara bli bättre!? ;) Vill egentligen inte säga det, men det har varit en tuff vecka... Jag befinner mig i en ganska så stressad tillvaro just nu. Där bristningsgränsen passerats. Droppen har liksom runnit över. Jag har känt mig lite trampad på, lite tillplattad och upplevt mig ifrågasatt. Ja för att använda ett starkt ord, så har jag nästan känt mig lite kränkt... Men jag går inte in på några detaljer. Att visa mig svag är inte min starka sida. Ni vet man vill så gärna vara den där "superkvinnan". Koll på allt, hinna med allt, alltid glad och "allt är bara bra"... Någon som känner igen sig? ;) Ofta är jag den där "superkvinnan" men inte alltid ;) Just nu är jag nog inte det... 


Min power-walk som jag försökte mig på igår, gick rent ut sagt åt helv..e! Jag kände att mina ben knappt bar mig... fick ta en "genväg" hem och det var då jag förstod att inte allt stod rätt till, det var då det brast. 
Envis till tusan, så gav jag mig ut tidigt i morse för "revansch" ;) Idag bar benen mig! Idag var de starka som attan! Jag riktigt bröt mig igenom dimman! ;) Undrar ändå om det inte hängde någon sorts "superkvinne-mantel" bak på min rygg??? ;)  Det var bara jag, musiken i öronen och mina reflektioner. Och en och annan bil som jag fick passa mig för i dimman ;) Urskönt! Igår kände jag mig ledsen, väldigt ledsen. Under promenaden kom jag på att jag nog egentligen var mest arg... Förhoppningsvis så har jag skakat av mig den värsta ilskan nu ;)
Jag har sagt det förr: Det är så otroligt skönt att ha stunder där man hinner reflektera över saker och ting. Motionen är ett bra tillfälle! När det är stressigt så är det också viktigt att ha de där "godbitarna" som väntar på en, och det är det som håller mig på banan nu. Om några veckor så åker jag och Mannen i mitt liv iväg till annan ort för en myshelg. Längtar! Mannen i mitt liv pratar ofta om att han saknar den där "höstresan" utomlands, som vi brukar göra men inte har inbokad i år, p g a andra kostsamma projekt. Nu kan jag verkligen hålla med om att det vore skönt med några dygn i New York (tokgillar den staden!) eller en vecka i värmen på all-inclusive... ;) 
Det var verkligen inte min mening att vara gnällig en fredag! Men kanske någon känner igen sig lite och kan bli peppad och tänka att jo... "det kanske är rätt ok fast det inte är på topp alltid" ;) För så känner jag! Jag har dykt ner i det där hålet nu och nu klättrar jag upp därifrån! Där vill jag ju inte vara! Nej, snabbt upp nu, det är FREEEEEDAG! 

Trevlig fredag till er alla!


Maria

13 kommentarer:

  1. Halleluja, FREDAG! Håller med, sååå efterlängtad! Och jag förstår precis hur du känner, nu tar vi nya tag, bra att du orkade din runda idag!
    Skål!

    SvaraRadera
  2. Det finns väl ingen som alltid har det på topp (lät ju positivt ;-)) men det där tror jag inte på iaf!
    Jag faller jag med, ibland väldigt ofta ibland mer sällan... livets bergodal bana!!!
    Skönt att promenaden kändes bättre idag och visst är det skönt att gå ut och röra sig och rensa huvudet lite...
    Hoppas du får en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Vissa gånger i livet råkar man ut för sådantå som du gjort nu, inte kul. Men det brukar lägga sig efter några dagar, men när man är mitt i det så känner man sig verkligen liten och skör. Men du verkar hämta dig snabbt, vilket tyder på att du är stark. Kram och ha en skön fredag.
    Helena

    SvaraRadera
  4. Skönt att det känns bättre, det händer alla att känna sig totalt nere, har själv haft en neråt period nu efter semestern men det börjar kännas bättre, och promenader där man kan rensa huvudet är ju ngt av det bästa. Kramizz på dig och ha en riktigt skön fredag/Laila

    SvaraRadera
  5. God morgon!
    Klart att du skall "gnälla" lite. Är nog så, att man måste komma ända ner, för att sedan kunna klättra upp! Jag känner så väl igen mej, just detta att man skall klara allt! När man känner att man inte riktigt orkar längre...då är det som du skriver, gott att ta till motionen. Man löser väl aldrig så många världsproblem som just då!
    Låter mysigt att ha någonting att se framemot!!
    Önskar dej en härlig fredag, och jag hoppas att allting känns liiite bättre!! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Det är så skönt att promenera och fundera, reflektera och rensa hjärnan.
    Heja dig att du klarade promenaden idag! Hoppas nu vännen att du känner dig bättre och bättre, jag har också mina dagar, och just nu är det lite annat som tynger mig, men jag tror det är påväg åt rätt håll. Tänker på dig och skickar en stor kram.
    / Maria

    SvaraRadera
  7. Alla har vi våra bergodalgångar. Hoppas du får en toppen helg och livet känns bättre snart.
    Det som inte dödar det härdar heter det väl. Skönt med såna promenader när man bara är.
    Här har jag lyckats städa huset, trodde valpen skulle hänga i golvmoppen men icke. Hon skällde lite på dammsugaren men annars lugnt. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. YES!!! Jag känner precis som du!! FREDAG!!! Kram

    SvaraRadera
  9. Ja du, det här varit en lite upp-och-ner vecka här med. Men nu är det banne mig fredag och det är ju uuunderbart!
    Jag älskar fredagar och den där känslan när man kommer hem... Rent hus, hälla upp ett glas vin, lite chips och så lagar man lite gott att äta. Sen sjunker vi ner i soffan alla tre och myser <3
    Och nog känner man igen sig, man ska vara duktig och aldrig gnälla.
    Men så ser ju inte verkligheten ut.
    Så heja dig och ha nu en riktigt fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Ja men visst känner jag igen mig! Det är nog viktigt att man INTE är det där jäkla superwoman alltid, för då tar alla andra det för givet och förväntar sig det. Jag tycker ibland att när man äntligen säger NEJ då accepteras det liksom inte! Va faen, tänker man lite då!!! Här har man vänt ut och in på sig alldeles för länge och sen när man äntligen säger nej blir det sura miner!!!

    Japp en helg eller ett halvår i New York!!! Ja tack!
    Kram på dig!!!
    Malin

    SvaraRadera
  11. Klart man kan känna sådär ibland - glad över att du känner dig bättre och på väg uppåt igen! :) Ha en riktigt skön helg, stor kram!

    SvaraRadera
  12. Nämen Maria.. jag tror aldrig jag hört dig vara så nedstämd. Arg är ett bra tecken, bättre än ledsen och jag håller med dig att gå ut och gå rensar skallen. Livet är inte så roligt är heller just nu, men... Allt har en ände.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  13. Fin blogg du har! Jag hittade hit via Home2Tinys blogg! Sådär har jag också känt mig! Fast utan direkt anlednig! För att man har det för bra kanske? Hoppas i alla fall helgen varit toppen! Här i Karlstad regnar det idag! Men en hundpromme ska det bli ändå! <3 /Petra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...