onsdag 24 september 2014

Vila i frid vår söta hamster!

Helt plötsligt kom dagen...

Dagen då det var dags för lilla guldhamstern Leo att flytta till himlen...

I eftermiddags när jag kom hem från jobbet, skulle jag och Mellantjejen åka direkt in till djuraffären för att köpa kanin-mat. Det blev inte så. Minstingen bad mig kolla på hennes hamster, som inte verkade pigg... Det var dags att ringa veterinären för att låta honom somna in. Han var en gammal man, en bit över 2 år. Så det blev  direktfärd in till djursjukhuset istället. 
Där har vi har suttit i över en timme med sorg i våra hjärtan. Jag som ganska så bestämt kan hävda att jag inte är en "djurmänniska", jag får nog tänka om där... Om det känns så in i hjärteroten att ta bort en liten hamster, så måste man nog kalla sig djurmänniska. Naturligtvis så känns dotterns sorg långt in i mammahjärtat också...  Kanske det som är allra jobbigast just nu! 
Dagens sista energiskvätt är uttömd... pizzakartongerna vittnar om att vi inte orkade laga mat.... Tänker på allt man ska vara med om här i livet... Tänker på att Leo har det bra där i "hamsterhimlen" med sin föregångare Tarzan. Tänker att jag ska krypa upp i soffhörnet med en kopp thé och bara vara... Tillsammans. 


Vila i frid söta Leo!


Maria

10 kommentarer:

  1. Sorgligt! Ja det där med djur är ett kapitel för sig. Tänker på er.. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Nej vad tråkigt. Och det är nog som du säger det gör ondast att se sina barn så ledsna.
    Lille Leo har det nog bra nu.
    Varm kram
    Pia

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt att Leo blev dålig.. Kram

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt, men som sagt så har nog Leo det bättre nu. Men även om man vet det, så är det såå tråkigt och man saknar det där lilla djuret som man vant sig vid att ha, vi har gått igenom det här flertal gånger, och lika sorgligt varenda gång. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Lilla plutten.... Hur stort, eller hur litet så gör det ont ända in i hjärteroten...:(
    Bamsekram till hela familjen Wiker <3
    Varm kram från Kate

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt. Det är så ledsamt när djuren dör, saknaden blir stor.
    Stor kram till er
    //Maria

    SvaraRadera
  7. Åh, lilla Leo..

    Stor kram till dig Maria! //Jenny

    SvaraRadera
  8. Det är jobbigt när man måste ta bort en kär familjemedlem. Spelar ingen roll om han/hon är liten/stor. Men jobbigast är nog att se sina barn så ledsna.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Åhhh nej. Det är alltid så sorgligt när djur går bort, för de är ju ändå som familjemedlemmar. Beklagar.

    SvaraRadera
  10. Så är det nog, ett liv är ett liv även om det är en hamster som nog får betraktas som gammal om den blir 2 år... men jag vet hur det känns , har också gått igenom det där..
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...