måndag 15 september 2014

Val-ångest

Jag gjorde min plikt igår...


Jag gick till min val-lokal igår. Tre gånger gick jag dit. Tre gånger tog jag ett djupt andetag och traskade dit. Jag fullkomligt o-gillar att gå och rösta på valdagen. Att gå förbi dessa människor med sina banderoller runt överkroppen, som står där och ler och sträcker fram sina valsedlar och hoppas på att få min röst... Det ger mig nästintill ångest. Egentligen vet jag inte varför? ;)
Nejdå, det var inte på grund av ångesten som jag gick tre gånger, det var bara det att det var sådan otrolig kö, de två första gångerna så jag vände och hoppades på bättre tur senare. Det blev inte som jag tänkte. När jag kom dit 19:45, en kvart innan stängning var kön ännu längre! Jag som trodde att alla var hemma och söndags-myste då ;)  
I drygt en timme stod jag i kö, för att göra min plikt! Och jag lovade mig själv där och då, att nästa gång ska jag förtidsrösta! Slippa både val-ångesten och köandet!!! Men det är ändå rätt fantastiskt att så många köar en timme en söndagskväll för att rösta! Eller hur! 


Gick ni till val-lokalen igår?



Maria

10 kommentarer:

  1. Jodå, vi tog morgonpromenaden förbi vallokalen och här i vår lilla stad var det ingen kö :)
    Ha en bra start på veckan, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vi gick på morgonen, direkt efter Lykkepromenaden. Ingen kö i vårt lilla område:). Jag gick två gånger, glömde leg första gången:)
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Jag har alltid förtidsröstat, och tycker att det är så smidigt! I år var jag dessutom tidig...röstade första dagen som man fick! Då var det bara jag i vallokalen :-)
    Önskar dej en härlig start på veckan! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Klart man har röstat! Liten pluttkö var det när vi kom dit.
    Men resultatet var dessvärre mer skrämmande än vad jag hade trott...!
    Hoppas du får en finfin vecka och du, ändra gärna min gamla adress i din länk.
    Kram kram!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Jag gick med min man igår för själv smet jag in och förtidsröstade i veckan... men det var ingen direkt kö, kändes mest som folk stod och tjötade runt omkring..

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Jag har också gjort min plikt! Vi hade tur ingen kö alls! Men jag tog emot allas valsedlar utanför eftersom jag kände mig så dum att bara gå förbi hehe!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Jag förtidsröstade och det kommer jag absolut göra näsa gång också. Så himla bekvämt, att gå till biblioteket i stan som var alldeles tomt. Sen känner jag precis som du nästan lite ångest över att gå till vallokalen ?:) Bra att du tog dig dit iaf! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Hej hej!
    Japp vi var o röstade i går och i vår vallokal var det tomt då så det var snabbt in o snabbt ut..;)
    Sen blev det valfika hemma..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Förtidsrösta på ica maxi då vi skulle upp och vandra. Lätt och smidigt och ingen kö.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...