torsdag 18 september 2014

Torsdagstema - När jag får gäster: en känsla av Dalarna ;)

När vi får gäster...


När det handlar om nattgäster, så är det oftast "Dalfolk" som sover över i vårt gästrum. 

Just därför kändes det ganska naturligt att ge rummet en touch av Dalarna ;) 

Att ha ett rum avsatt som gästrum var något som prioriterades högt när vi byggde nytt för andra gången. I det förra huset fick gästerna husera i allrummet/Tv-rummet uppe på hallen. Men nu finns det ett "riktigt" rum att bo i om man sover hos oss. Med dörr att stänga om sig.

Förutom handdukar och badlakan, så rymmer bokhyllan även några fina böcker att bläddra i om man har svårt att sova ;) För att gästerna  säkert ska veta att de är välkomna så förtydligar skylten detta ;) 


Dagbädden är utdragbar och ger plats åt två gäster. Och kommer det flera gäster så har vi ju alldeles nyligen fått ett till rum över då ena dottern flyttade ut. Men det rummet kommer få en helt annan stil än den folkloristiska allmogestilen ;) 


För fler tolkningar på temat som egentligen löd "Barnrum/När jag får gäster" så tittar ni förstås in till FABRIKEN!


Maria

15 kommentarer:

  1. Härligt att bli så välkomnad när man ska sova hos Er. Varmt och välkomnande!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Vad fint i ert gästrum! Gulligt att inreda det just för gästerna, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vad fint ert gästrum är, skönt att ha ett när det kommer gäster. Här låter vi övernattande gäster sova i ett rum i bakre delen av garaget. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Vilket fint gästrum, gillar verkligen temat i det och att man känner sig välkommen.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    Ååå det där rummet är så fint och jag är säker på att era gäster stortrivs...kanske så mycket att de inte vill åka hem..;)
    Jag kan bara tänka mig hur roligt det är att ha ett helt nytt rum att inreda...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Vilket trevligt rum! Så välplanerat och välkomnade. Kan tänka mig att man sover gott där...(och att man gärna bläddrar lite innan..)
    Här kamperar gäster i vårt gamla sovrum på övervåningen, med egen toa, och i vår gamla furusäng. Där har jag också min walk-in-closet, men har alla "gång-kläder" nere i garderoben i vårt sovrum. Skönt för gäster (oftast med hundar) att kila upp och vara lite för sig själva. Och för oss...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart rum, där skulle jag sova riktigt gott :) Här har vi inget gästrum alls av lite förklarliga skäl :)

    Hoppas du har en underbar torsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Gud så himla fint med dalarna-tema

    SvaraRadera
  9. Härligt med ett gästrum. Jag skulle gärna sova i ditt om jag fick... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Så fint och riktigt charmigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Mysigt!
    Har dottern flyttat hemifrån?

    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Mysigt, vem skulle inte trivas där.
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Så trevligt! Förstår om man känner sig extra välkommen, när man skall sova över!
    Ser jättemysigt ut...kan tro att man inte behöver bläddra i någon bok, utan sover gott ändå!
    Ha en fortsatt mysig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Jättemysigt rum, där trivs gästerna förstår jag:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Så vackert ♡...
    Skulle gärna vara gäst hihi

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...