tisdag 9 september 2014

Tisdag! Kanske inte är så tokigt ändå? ;)

Tisdag kväll...


Jag vet att jag tidigare berättat för er om min inställningar till tisdagar... att jag aldrig riktigt gillat den veckodagen. Att den känts lite "grå" på något vis... 

Att vi haft "kvällsfika" just på tisdagar har väl lättat upp det lite förstås ;) Men idag så kände jag faktiskt att det kanske inte är så tokigt med tisdag? Inte för tillfället i alla fall. Vad beror det på då? Jo, kanske att jag fått en riktig sovmorgon på mitt schema, på tisdagar. (Visserligen får jag jobba till 17:30, stänga, men det har jag gjort förr ändå och börjat tidigare, så det gör absolut inget!) Jag börjar inte förrän kl 9:30, och det är så skönt att både kunna sova lite längre än vanligt, hinna ta min power walk och ändå ha gott om tid till frukost och fix. 

Och... som min kloka trevliga kollega SB sa med glimten i ögat och leendet på läpparna - "Så hinner du ju tvätta också ;)". Hon vet nämligen att jag gillar att hålla tvätten i schack, om man så säger ;) Jag brukar faktiskt hänga en tvätt på morgonen innan jag går till jobbet ;) Perfekt med tidsinställning på maskinen, så är det klart när man stiger ur sängen. 

morse lade jag ner en liten stund på strykhögen. Åtminstone så skrapade jag av lite på toppen av berget ;) Inte alls likt mig att samla strykning på hög, men det har blivit så senaste halvåret. Måste försöka komma tillbaka till min vana att stryka mer kontinuerligt! Stryker ni allt eftersom, eller stryker ni innan ni ska ha ett visst plagg? Eller stryker ni inte alls? Jag stryker mycket av kläderna, och försöker alltså göra det "direkt"när det  torkat klart ;)

Kvällsfika blir det dessvärre inte idag, det "klarade vi av" igår redan. Minstingen hade bakat kladdkaka och den är ju godast när den är färsk! Och god, det var den! På tal om barn (eller barn och barn... minstingen fyller snart 16...), tack för era tankar ni delade med er av angående mitt inlägg igår! Alltid lika kul och intressant att läsa vad ni tycker och tänker! (Jag läser ALLA hälsningar och försöker koppla tillbaka på era bloggar, men har varit lite dålig på det sista veckan, tiden rusar ni vet...) Och så kan jag ju tillägga att dottern fyller 22 i januari, och har inte flyttat längre än in till Uppsala (typ 2 mil) samt att jag ju har tre döttrar kvar hemma, så det är klart att det känns okej! ;) :) 


Hoppas ni får en fin tisdagskväll, eller ska vi kanske hellre säga "lill-fredag" ? ;) Och visst är väl min lilja som jag köpte i fredags, riktigt fiiin!!!??



Maria

6 kommentarer:

  1. Härligt att du gillar dina tisdagar nu:) Haha, jag hinner varken tvätta eller stryka på morgonen, och ändå börjar jag kl 9 varje dag. Men en 30-40 min promenad med Lykke blir det varje morgon, och det är toppen. Jag samlar nog en hög med stryktvätt och kör allt samtidigt.
    Din lilja är jättefin!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det där med tvätten är ett ständigt stressmoment och då har jag ändå inga kontorsarbetare som kräver ny skjorta varje dag utan en son i sportkläder = strykfria , en dotter som gillar lite volang och stickat = strykfri samt en bonde i definitivt strykfria arbetskläder ;) , måste då vara mina som fyller upp den där högen varje dag , I dag denna fina tisdag hade maken överraskat med att ta i princip hela strykhögen så jag kunde åka till golfbanan istället :) det är kärlek för mig det , sån omtanke :)
    Ha en fortsatt underbar tisdag ! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilka tisdagar du fått, hade mer än gärna också börjat ngn dag med sovmorgon och hunnit med en PW. :-) Här hinns det precis med att hänga lite tvätt, för jag har också den på timer, så det är lagom att hänga på morgonen, skönt att ha det gjort. Men strykning det gör jag när jag väl skall använda plagget. Men jag hänger rätt mycket på galgar när jag tvättat det, och det minimera strykningen enormt. :-) Såå fina liljor du har, så upppiggande i sig. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Japp, jag stryker. Skulle inte kunna tänka mig att sätta på mig en skrynklig skjorta eller tisha! Jag brukar nog försöka hålla efter något så när. Just ikväll har jag betat av en bit på en hög som bildats senaste tiden. Men jag är inte så "stryknördig" så att jag stryker underkläder, hihi!

    Jättefin blomma!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. så skönt med sovmorgonar. själv har jag också ogillat tisdagar men vi lätta upp det med fika på jobbet s då fler inte gillasde tisdagar!=) kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar lilja! Jag är en sådan där som stryker tvätten om det behövs när den behövs, har så lite plats så kläderna blir ändå skrynkliga innan jag ska använda dem.

    Hoppas du har en underbar onsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...