måndag 22 september 2014

Regn, blåst, sovmorgon

God morgon Måndag!


Vilket rusk-väder jag somnade till igår kväll! Och vaknade till samma väder denna morgon! Regn och blåst! Usch... nu är det höst på riktigt! Men jag gillar hösten. Mycket! Men inte dessa dagar, nä det ska vara lite kyligt och en "trött" sol ;) 
Min power-walk hoppae jag faktiskt över denna morgon. Jag vet att jag kommer bli blöt och frusen på jobbet ett par timmar ute, så jag valde den "bekväma" vägen idag. Jag hoppas på bättre väder ikväll ;) Annars har jag faktiskt börjat fundera på om inte en cross-trainer ska få flytta in i dotterns gamla rum? Någon som har någon erfarenhet, vad man ska tänka på m.m?
Jag har sovmorgon idag, och eftersom jag var uppe i tid, så har jag hunnit fixa lite med tvätten och nu har jag även satt symaskinen i jobb en stund, samtidigt som jag njuter av en kopp kaffe :) 


Ha en fin start på nya veckan!


Maria

8 kommentarer:

  1. Skönt med sovmorgon, då man hinner att göra lite. Spännande och kanske få se vad det du satte igång i symaskinen, ser fint ut. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Jag har en CT och jag tycker den är toppen. Den kompletterar löpningen när vädret gör att man tvekar inför en löprunda. Jag vill att min konditionsträning löpning/crosstrainer skall gå snabbt och smidigt så man inte tvekar pga tidsbrist, mina löprundor gör jag i skogen strax utanför ytterdörren. :-)

    Så spännande att få se ditt resultat vid symaskinen! Vilket snyggt tyg, var kan man hitta det? Att dekorera med broderier gör så mycket, du påminner mig om att jag måste damma av min. ;-)

    SvaraRadera
  3. Sitter här o huttrar med en kopp kaffe. Har precis kommit hem från ett betydligt varmare London, inte alls lika mycket höst där. Skönt med en sovmorgon o kunna ta det lite lugnt en måndagmorgon. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ja fy idag var det riktigt tråkväder! Blev ingen morgonpromenad för då spöregnade det (blev en kortare senare).
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Mysigt det låter, vilken morgon:) Vi hade också tråkväder i morse, men nu strålar solen igen. Och jag har landat i solstolen några minuter innan, det är dags att börja med maten:)
    Undra vad det är du syr?:)
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Sovmorgon hade jag med idag, men vaknade tidigt ändå av regnet och blåsten... Nu surfar jag runt bland bloggar i väntan på att bli serverad kvällsmat av stora J... :)
    Ett förslag på date.. Mitten på oktober, runt den 18 eller 19? En söndagslunch kanske..?
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Skönt med lite sovmorgon. Ja jag vet inte hur det är att ha en CT hemma hade en på gymmet och jag åkte ibland upp och tränade lite på den. Har haft motionscykel emma som jag satt på ibland med musik i lurarna. Snyggt stickat tyg... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Ja fy! Jag ställde också in min ”tillfots” i morse, men det blev en nyss istället.

    Kram N

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...