onsdag 10 september 2014

Nystädat!

Ah, den där känslan, alltså...

Känslan av ett nystädat hem... En känsla jag gillar mycket! Sedan efter semestern städas det på onsdagar i Villa Wiker. Men det har väl varit lite si och så med det. Det har plockats/ fejats lite då och då, så det var ett tag sedan det kändes så där städat på riktigt ;) Men nu luktar det gott av rengöringsmedel blandat med doftljus och så doften från liljorna. 

Nu har jag slagit mig ner i soffan och slötittar lite på idol med en kopp thé. Och njuter av ett nystädat hem. 



Vad har ni för er, en lill-lördag som denna? 



Maria


10 kommentarer:

  1. Mysiga bilder. Jag har också städat i kväll:) Sedan iväg en sväng för att kika på lite nya höstkläder, men jag köpte inget...
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Förstår din känsla, finns ju inget härligare än att sätta sig i soffan och mysa och njuta av nystädat hem. :-) Här blir ett litet städrace imorgon. Kramiz Laila

    SvaraRadera
  3. Ja den känslan är härlig med ett nystädat hem, jag önskar också att jag kunde ha en dag som städ dag, men eftersom att jag under veckorna jobbar dagar och kvällar och alltid olika dagar jag jobbar kväll så blir det svårt att utse en dag, jag får helt enkelt ta det när det funkar bäst. Så denna vecka vet jag inte om det kanske får bli imorgon jag städar efter jobbet.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Ja,de blir sisådär med städningen här hemma.. När jag jobbade (då jag jobbar 5 skift) så kunde jag inte ha någon städdag. Nu är jag bara lycklig att jag får städa... Haha,sjukt ;) Jag älskar nu att städa.... Ja,hur kom de sig kan man tänka.... Har ju massor av tid nu och det är skönt.. Men har svårt också att sätta en dag för "städdagen". Men de brukar bli torsdagar!=)

    SvaraRadera
  5. Härlig känsla det där! Och liljor, aaahhh så underbart!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt. Här ska det städas ikväll men jag ska bort också så vi får väl se hur mycket det blir...
    Fina bilder, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Önskar att det var nystädat här med. Kanske jag orkar valsa runt lite med Rutger idag. Doftljus är så mysigt, brukar få det i present av E & M. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. God morgon!
    Visst är det ljuvligt, när det luktar nystädat! Sen sjunka ner i soffan med en kopp te...det är livskvalitet!
    Önskar dej en härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Underbart med nystädat det luktar så gott och det är så skönt att sätta sig i soffan efteråt och bara njuta.

    Hoppas du har en bra torsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Vad skönt med ett riktigt nystädat hem. jag håller på jämt tycker jag. Men i morgon ska jag nog göra som du, köra en ordentlig sväng med all städning, så kanske fredagskänslan infinner sig. Måste också fråga om ert vardagsrums bord som du ju haft ett tag nu, är du fortfarande nöjd med det? Jag har ju ett runt brickbord, som jag börjat tröttna på och egentligen vill jag ha ett marmorbord, med stålben, men nu har jag börjat kolla på ert bort och att kanske byta ut glasskivan mot marmor eller sätta på marmorplast på glaset, vad tror du om det?
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...