måndag 29 september 2014

När man fastnar för att måla paisley-mönster

Jag tycker att det är så himla läckert!


Läckert med paisleymönstrat som man ser både här och där på både det ena och det andra!

Jag köpte mig några pro-marker-pennor i metallfärger och svart. Tanken var att jag skulle testa om jag kunde måla kurbitsar? Ni som minns min dalahästmålning som jag berättade om HÄR vet ju att det där med talangen att måla dalahästar inte är medfött bara för att man råkar vara född Dalkulla. Så klart var det samma med att måla kurbitsar även på papper... 

Jag gav snabbt upp och pennorna glömdes bort för ett tag. Tills för några veckor sedan då jag kom på att jag kunde kanske måla paisleymönster med dem istället? Det var betydligt enklare, så vips hade jag målat några ark i blocket. Riktigt roligt var det, och kanske det blir fler målningar? 

Idén föddes ur en skiss, som jag gjorde precis före. En skiss som ska användas till något alldeles speciellt. Men vad det ska bli av den, det berättar jag en annan gång!

Tycker ni det är roligt att skissa, teckna, måla?



Maria

3 kommentarer:

  1. Duktiga du! :-) Teckna och måla har alltid legat mig för, men tiden saknas alltid, men i vintras köpte jag hem lite dukar och färg, så nu är det bara tiden som skall till, :-) Spännande och se vad du tänker om din skiss...Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Fint! Vad du kan Maria, massor av talanger du besitter .Jo jag gillar ju att skissa loss och så, fast det kanske inte leder till något. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt, vad duktig du är! Älskar detta mönster och har det på allt från skjortor , dukar och påslakan..suktar nu på ett påslakan från GANT med dessa fantastiska mönster. Tyvärr kan jag varken teckna , skissa eller måla, kan knappt få till en streckgubbe :) Min morfar var duktig konstnär och både tecknade och målade mycket bra men det verkar ha hoppat över minst två generationer tyvärr...
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...