fredag 12 september 2014

Min fredag som blev en lång fredag ;)

Hallå denna fredag kväll!


Det blev en lång fredag idag, om än inte en "långfredag" ;) Jag var uppe rätt tidigt imorse för att ta emot en hantverkare som skulle komma mellan 7-8. Inte blev det någon powerwalk, för jag ville bara inte gå runt svettig och fundera på om jag skulle kunna ställa mig i duschen utan att han dök upp just då. Nä påklädd och klar ville jag vara när klockan slog sju ;) Jag som inte behövde dra iväg till jobbet förrän 8:30. 


På jobbet blev det så att jag fick lov att jobba över en timme och stänga för en sjuk kollega. Det gör mig i och för sig inte så mycket. Fredag är fredag med "fredagskänslan" oavsett ;) Det enda jag "oroade" mig över var om hummern skulle vara slut i fiskdisken när jag väl kom dit ;) (superpris och fredag, man vet aldrig)
Det var dock ingen fara, men i kön till utcheckningskassan blev jag trängd av en människa som helt enkelt ställde sig framför mig och inte kunde hon sätta tillbaka scannern utan att fundera en minut i vilken hållare...  Men en söt kassörska såg nog mina små horn som började växa ut i pannan, för hon hjälpte mig i en egen kassa! Och det fick hon så klart goda ögat och rart tack för, så hornen avtog!  Väl hemma så mosade jag ihop varsin mojito till mig och Mannen i mitt liv. Mmmm det är så gott... sommarkänsla och fredagskänsla i ett liksom! Och nu sitter jag här mätt och belåten! Dags för fredagsbubbel snart! I dubbel bemärkelse.  Kan inte låta bli att berätta för er att det är SÅ skönt med fredag och att livet är rätt toppen! ;) Och så ska ni veta att alla era fina hälsningar och stora ord om vårt hus/hem i förra inlägget värmer så gott och gör mig alldeles varm i hjärtat! Tack! 

Och ni som gärna skulle sitta med ett glas vin och snacka tillsammans med mig... tänk vad mysigt det vore! =) Vi har ju ett par gästrum så.... ;) :)  


Maria

9 kommentarer:

  1. Visst är det en underbar känsla när den där fredagsavkopplingen kommer! Allra helst efter en låååång dag ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken dag du haft. avkopplande med lite mojito som du är värd efter din dag. ha en skön helg.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Den här fredagskvällen var efterlängtad:) Bästa fredagskänslan:) Vilken dag du haft, låter som en skön avkoppling med bubbel. Hade gärna suttit och babblat över ett glas vin med dig:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åh fina och roliga du. Tänk att få bada bubbel med dig och sen sova i ett av gästrummen, det vore ju jättekul. Kanske med någon annan bloggerska också. Jag menar inte sova med utan bada med så klart. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Låter skönt att sjunka ner med en mojito efter en hetsig dag :)
    Hoppas du njutit av kvällen och att den där härliga fredagskänslan infunnit sig:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Kikar in här sent på fredagskvällen. :)

    Jag skulle vilja be dig att ändra min länk i din länklista då jag har flyttat till hemochtrevligheter.se
    Tack på förhand.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Förstår dig.. Rätt som det är dyker hantverkarna upp och speciellt om man gör något olämligt...
    Härligt med en mojito såhär på fredag. En favorit drink jag har! Kram

    SvaraRadera
  8. Det verkar så gott med Mojito. Särskilt efter en lång dag som du haft. Eftersom det är lime i (väl?) så har jag inte vågat testa. Får oftast migrän av lime. Är allt lite sugen på ett ute-bubbel också. Men jag kanske får nöja mig med poolen, hehe.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. En händelserik fredag med en skön avslutning... :) Egen mojito..? Hur görs den då?
    Ja, Maria!!! Nu vill jag verkligen träffa Dig live!! Innan vinter kommer... *skratt*
    Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...