lördag 13 september 2014

Lördagslunken

Lördag kväll...


Skön musik ljuder i huset, Mannen i mitt liv grillar hemgjorda hamburgare, jag har bytt om till lördagsmiddagen (gillar att "klä upp" mig lite, fast vi "bara" är hemma själva ;), vinet smakar toppen  och jag njuter!

Kanske låter det "löjligt glättigt" i någons öron, men då kan jag säga att det är sant! Jag är för det allra mesta väldigt nöjd med mitt liv! 
Idag har varit en lugn skön lördag med en fika på tu man hand i Sigtuna med Mannen i mitt liv, jag har satt lite nya blommor på porchen och Mannen i mitt liv har satt upp de sista fönsterluckorna som äntligen kommit ;) Lugnt och skönt med lite pyssel i lagom takt, kan det bli bättre? 

Vad har ni gjort denna lördag, så här i nästan mitten av september? Har ni också haft varmt och skönt som vi? 


Maria

8 kommentarer:

  1. Mysig lördag ni haft. :-) Här hade jag och kära sambon frukost på fiket imorse innan han flög till stockholm med jobbet, sen har jag haft en lugn och skön lördag i mulet och lätt regn väder. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt lördag! Vi har varit på stan och fikat och shoppat lite, både sonen och Lykke var med:)
    Sedan gjorde Daniel musselsoppa, så gott.
    Ha en fortsatt mysig helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Låter som toppen dag på alla sätt :) Vi tog en tur till sambons gamla jobb och hälsade på där och på hemvägen gjorde vi ett stopp i Fjällbacka och åt en glass nere i hamnen på hemvägen, mysigt! Sen blev det en lugn hemmakväll med lite god mat!

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Det 'är väl uuunderbart att vara nöjd med sitt liv:)
    Här har vi haft värtsa ruggvädret idag så jag har städat sånt där som stått pålistan du vet;-)
    Skutrat duschen, städat kyl o frys och påbörjat köksskåpen, kul va;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det låter att du klär upp dig. Jag är nog en av dom som klär ner mig så snart jag kommer hem :-)
    Sigtuna är mysigt, jag är där på tok för sällan.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig lördag! Helt perfekt! Mysigt med god mat och gott vin, hög mysfaktor. Min lördag ägnades åt att ta itu med en megastor jordhög i trädgården, puh!! Jag har också flyttat bärbuskar från ett ställe i trädgården till vår kommande "köksträdgård" :)

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Men varför skulle det låta löjligt glättigt"!? Det kan väl inte vara bättre än när någon njuter av det lilla?! Låter fantastiskt i mina öron.

    Själv tillbringade jag hela lördagen i skolbänken, men kvällen var fantastisk!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Så härligt det låter. Själv satt jag på jobbet. Hoppas på en skön helg nästa vecka/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...