söndag 21 september 2014

Lördagsbilder från köket

Bjuder på lite lördagsbilder från köket idag!


Tände lite ljus på köksön igår eftermiddag, och korkade upp en flaska vin. Så det fick luftas ett tag.

Ett av våra absoluta favoriter när det gäller vin. Ett Nebbiolovin från Barbaresco. Ett kraftigt vin som passade utmärkt till vår grillade rostas. Detta har vi beställt härifrån

Den fantastiska liljan som jag köpte i kruka, hade börjat "gjort sitt".  Hela drygt 20 blommor blev det på den! Men när de vissnade en efter en så klippte jag av de sista stjälkarna och satte i vas istället. 
Gillar att ha snittblommor på köksön. Och lite annat piff också, såklart ;)

Stora vovven ville tydligen gärna höra till "piffet", han stod stilla där ganska länge när jag fotade ;) Som en staty där vid hörnet ;) 


Nu ska jag dra på mig trädgårdshandskarna och gå ut! Vad hittar ni på denna söndag? 


Maria

9 kommentarer:

  1. Rolig hund du har.. Köksön är en trevlig plats i köket, gillar den. Eran är ju så fin och fräsch. Gott vin... Grilla är ju gott men det finns en här hemma som har ledsnat lite å det tyvärr... Tack för dina fina ord och uppmuntran. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Voffen är ju bara för go! haha Passar perfekt in där på bild!

    Här bli det till att packa lite saker jag sålt på Bloppisen
    och sen blir det fotbollsmatch för T och efter det åker vi nog till golfen en stund. Jaa.. sen är väl söndagen och helgen slut för denna gång...? Suck!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Fin han är din stora hund! Så fint och mysigt där på köksön, jag hoppas vi kan bli med nytt kök snart:)
    Här städas det, bakas, och sätts upp nya hängrännor. Kanske blir det en sväng ute med sekatören också:)
    Ha det gott vännen och hoppas du känner dig piggare och 'bättre' nu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kök! Härliga liljor som doftar så gott! Promenad , bokläsning och kalas. Det är min söndag. Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Jättefint kök, och klart ska vovven också vara med. :-) kramizz fr sjukstugan :-) /Laila

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det! Vovven är jättefin och klart han ville vara med :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Ååå ditt kök är så himla fint å man kan inte se det för många gånger. Jag vill också gärna ha snnittblommor på vår köksö. varvar ibland med en blommande krukväxt. Å "lilla" vovven...han är såååå söt... som en jätte stor nallebjörn ju. Gulligt att han bara står där still...hihi...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. De där vinet har jag aldrig testat... Verkar hur gott som helst!
    När jag ser din vovve,tänker jag på våran vovve.
    Vi hade iockså en bennersennerhund... Dom är som krambjörnar dom! Kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder du bjuder på... hihi så söt han är där han står. Han ser det säkert som en självklarhet att dyka upp i bloggen ;-)
    Ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...