lördag 6 september 2014

Lite nytt i köket

Köket har fått en liten "uppdatering" inför hösten!


Jag har sytt nya gardiner och nya kuddfodral. Randigt i blått/beige/vitt/rött. New England-stil ;) 

Kuddar med koppling till vårt hem ;) 
Detta fixade jag på plats igår kväll. Fixade även ny dyna till soffan, den gamla hade gjort sitt. Tunn och inte alls skön att sitta på längre. Köpte en billig madrass som jag skar till i önskat mått. Sydde ett överdrag. Klart, men inget kul att göra ;)

Har bytt ut lite saker på hyllan, och nya ljus och blommor på plats på bord och i fönster.

I vintras fyndade jag jättefina ljuslyktor för en väldigt billig peng. De har stått i ett skåp under vår/sommar. Nu plockade jag fram dem igen. Snygga i sällskap med en mycket uppskattad inredningsbok. 
Har ni gjort något "höstpiff" hemma? Eller kör ni med samma "piff" året om? Jag ändrar lite då och då, allt efter årstid och humör ;)

Dags att göra ett litet ryck i köket, inför kvällens kräftskiva. Och då menar jag ett ryck med maten ;) 


Maria

8 kommentarer:

  1. Jag är sugen på att ändra lite överallt just nu, men med små medel byts det ut lite grann. Jättefina gardiner och kuddar du gjort. Ha en skön kväll.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Underbart piff hos dig! Du är så duktig. Roligt att ändra om tycker jag med!

    Inte så mycket piff här just nu…mera smågrejer. Blir inspirerad av dig!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Duktiga du, så snygga gardiner och kuddar! Jag har börjat höstpiffa lite hemma, men det kommer bli mer allt eftersom:)
    Här blir det också kräftor i kväll:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vad fint och ombonat du har det! Du har något att hämta hos mig! Kanske kan lämna det vid en fika igen:)? Har du vägarna åt Sigtuna snart, eller så åker jag åt ditt håll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så väldigt fint du har gjort i köket.. Snyggt! Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint och fräscht i köket:)
    Jag älskar att "piffa" mest hela tiden. Kan flytta runt på saker ibland flera gånger i veckan tills jag blir nöjd för ett litet tag;-)
    Har precis klickat hem den boken, hoppas den är bra:)
    Hoppas ni har en riktigt trevlig kräftskiva:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det i ert kök och så snyggt det blev med de nya gardinerna och kuddarna, ser ombonat och välkomnande ut!!

    Jag byter också ut en del piffet mellan årstiderna, inget rosa och småblommig vintertid :)

    Hoppas helgen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Så himla fint! Du borde starta en webshop! Jag hade köpt kuddarna direkt! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...