fredag 5 september 2014

Kvällsmys, kameratest och fredag!

Härom kvällen hemma hos oss...


Köksön är avplockad och "putsad". För vilken gång i ordningen under veckan, ja det minns jag inte ;) 

Det hamnar alltid post, bilnycklar, i-phones m.m på denna köksö! Och så alla dessa fingeravtryck på den högblanka bänkskivan... Jag plockar och fejar. Vill ju gärna att det ska vara rent och snyggt! ;)

Tände lite ljus när mörkret började falla. Så mysigt! Det tyckte tydligen andra i familjen också. En efter en kom de ut i köket och utbrast -"Vad mysigt du gjort!". 

Mmmm.... just det. Tänk om det fick hållas lite mysigt och snyggt också? ;) Redan dagen efter var det dags att plocka post, kvitton, pennor m.m... ;) 

Jag passade i alla fall på att leka lite med olika kamerainställningar där i skymningen. Och igår så inhandlades det ett nytt objektiv (ett Canon EF 50 mm f/1.8 II) som jag testade lite.

Har läst att det skulle vara ett bra objektiv när man vill få bra bilder inomhus. Prisvärt, tydligen. Jag är absolut ingen "mästare" på att fota, och redigeringsprogram det äger jag inte, men det är roligt med olika objektiv! 

Nu är det dags att ta tag i denna FREDAG! :) Börjar tidigt idag! Och slutar i hyfsad tid. Funderar på ett IKEA-besök i eftermiddag? Vad hittar ni på? 


Maria

10 kommentarer:

  1. Jättemysigt! Ditt kök är så fint.Här hamnar post, reklam och annat också lätt på köksbordet eller ön, skulle komma på någon snygg förvaring som man kommer ihåg att titta i så man inte missar en rabattkupong som man lagt där för den inte ska ligga och skräpa:) Jättefina bilder du tagit. Och grattis till nya objektivet, alltid lika kul:)
    Ha en skön fredag, vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har (vi) också en samlarhög, tror banne mig att den har nått rekord höjd nu... varför kan man inte lägga allt på sin plats, suck suck!
    Mysigt och fint du har i köket...
    Jag är ensam hemma med lille N så vi bygger väl lego och fikar :-)
    Önskar dig en fin fredag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Konstigt det där att allt ska hamna i köket;-) Samma här..!
    Skönt att sluta tidigt idag:)
    Såå fint kök ni har, det är verkligen en samlingspunkt :)
    Jag blev hemma idag med. Får fortfarande tänka som man gör med barnen, för säkerhets skull, annars blommar det upp igen.
    Men jag ska handla lite och sen landa i en solstol kanske. Bara ta det lugnt iaf:)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ja det ser verkligen mysigt ut med alla levande ljusen. Ja "plockandet" känner jag igen;) Jag trivs bäst när var sak är på sin plats även om det inte alltid (läs nästan aldrig) är så. Kul med nytt objektiv. Jag har ingen systemkamera utan en kompakt. En ganska bra sådan med mycket finesser och som jag fortfarande inte kan. Känner mig just nu nöjd med den. I framtiden skulle jag nog vilja köpa mig en system kamera och gå på kurser. Det är såå kul med fotografering!! Vet du var jag gjorde igår? Jag satt på bussen igår morse och hade bestämt träff med en kompis när jag kom fram till Stockholm. Då fick jag ett sms..."vi kanske skulle åka ut till Fjäderholmarna nu när vädret är så fint" skrev hon. Jaaa jublade jag...vilken bra idé!! Så dit åkte vi i i sommarvärmen. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så underbart mysigt med lite ljus som tänds på kvällarna.
    Jag har också börjat med det nu när höstmörkret faller tidigt om kvällarna.
    Vilket fint kök (av det man ser).... En dröm är att få göra kök och tvättstuga nu..
    Det blir ju så mycket roligare att laga båda mat och tvätta då.KRAM

    SvaraRadera
  6. Vad kul med nytt objektiv. Jag väntar fortfarande på mitt jag fick i födelsedagspresent för ett år sen. Få se om jag får det i år??
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Mysig tid nu med mörkret och alla ljusen. Och just denna vecka har man ju verkligen det bästa av allt liksom, mörkret men ändå värmen.

    Ha en fin fredagskväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vi har en exakt samma köksö och exakt samma skräphög på den...suck.... Kul med nytt objektiv o jättefina bilder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Känner igen mig.. man putsar, fejar och flyttar på saker till sin rätta plats. Tänder ljus och skapar mys.. Härliga bilder och woow att du har köpt ett objektiv.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Jättemysigt i köket, men jag tror att vi alla har ett sånt "hörn" där allt hamnar. Man får liksom stajla bortom det när man ska fota :).
    Grattis till nya objektivet! Det är ett riktigt bra objektiv.
    Om du inte har något fotoprogram så tipsar jag om att man nu kan prenumerera på Photoshop för en liten summa varje månad ( jag tror det ligger runt hundralappen ) och då får du hela programmet. Behöver du kanske även fototips så kika gärna in på www.moderskeppet.se som har massor med nyttiga och bra tips.

    Kram på dig
    Ulrica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...