tisdag 2 september 2014

Kurar i soffan

Batterierna är laddade men vad hjälper det, när "något skit har hamnat i systemet"? ;)


Samma visa varje höst tror jag? Det går några veckor in på "terminen", vi har tagit emot nya små barn på jobbet, nya baciller som bombarderat oss. Jag jobbar med småbarn vilket innebär ganska nära kontakt och ofta drar förkylningarna igång bland barnen i början på terminen. Ovanligt tidigt i år känns det som?

Jag trillade så klart dit :(  Laddade batterier till trots, så är det soffkurande som gäller idag. Ont i både hals, huvud och öron... Men det går väl snart över och jag är på banan igen! ;) 
Till sällskap har jag denna lilla sötnos. En kille som gärna rullar ihop sig likt en falukorvsring och kurar ner sig bland kuddarna. I den vita soffan... Gissa om den dammsugs ofta?? Men jag har varit smart nog att lägga en filt i soffan, som han får ligga på ;) Och klädseln är tvättbar i maskin 60 grader. Helt perfekt och nödvändigt! 

Jag som trodde att jag aldrig skulle låta en hund ligga i soffan!!! Men vem kan motstå en sådan här liten sötnos? ;)



Maria

14 kommentarer:

  1. Usch hoppas du snart blir frisk igen, när jag skaffade hund så skulle den inte heller få ligga i soffan, när vi tyvärr tog bort honom för en vecka sen 11½ år gammal så kan jag mer än väl erkänna att han låg i soffan varjedag alla de åren vi fick ha honom hos oss.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Haha mina hundar ligger inte heller i soffan (eller hur?!?) Dagisbaciller.....än har jag klarat mig puhu. Krya på dig! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Maria:) trist att känna sig vissen. Jag antar att du ändå tål ganska mycket eftersom du ändå jobbar med barn (precis som jag som jobbar på öron-näsa-hals). Ett litet tips som är väldigt "osexigt" men som fungerar utmärkt för mig och nu är jag mindre förkyld än någonsin. När jag började yoga för ett par år sedan så började jag spola näsan regelbundet med saltlösning (ett tips som yogisar har som näsandas mycket). Detta är även något vi säger till våra pat som är opererade eller har andra problem med näsan. Jag spolar i princip varje dag:) och har inte köpt kannan på hälsokost utan spolsprutan som finns på apoteket (då kan man bestämma flödet själv). Detta känns (tro det eller ej) nu lika naturligt som att borsta tänderna. Haha det är blev verkligen en LUSTIG kommentar. Du måste tro jag är galen:D
    Klart att sötisen ska få sova på soffan:) hejja för tvättbart tyg!! Kram o krya /Maria

    SvaraRadera
  4. Trist att du blivit sjuk, krya på dig i massor! Så mysigt han har det där, lille vovven:). Lykke ligger i soffan varje kväll, och gärna under täcket i sängen också ;). Ett "krav" jag hade var ingen hund i sängen, men det gick ju sådär;). Men hon ligger oftast på Daniels sida:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Du får verkligen krya på dig, känner själv av de där tråkiga förkylningsbacillerna idag, trots att jag inte jobbar med barn, men vi har medarbetare som har barn på jobbet, så jag får nog min beskärda del därifrån. :-) Svårt det där med de söta små liven till husdjur, jag sa från början att Liza inte skulle få sova i sängen, och skapade en fin liggplats på golvet, men var ligger hon idag ...3 år senare...jo på bästa stället i sängen, mellan huvudkuddarna...hahah...och det är ju sååå mysigt! :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Barn-bacilluskerna brukar inte vara så kul, så här års, fy ja!
    Hoppas du kryar på dig!
    Här hemma är det lugnt än så länge, hoppas vi slipper förkylningar för det har vi INTE tid med. Jobb, skola, golf och blogg måste ju hinnas med ;-) Ja, nu har jag öppnat min blogg igen, så sakteliga och kör lite försiktigt.
    See you på den gamla adressen!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Å, jag tror minsann vi har samma yrke! Håller med, bacillerna kom tidigt i år. Jag är oxå hemma, med samma krämpor som dig. Krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Krya på hälsning! Bjud dig på en kopp gott te med honung i /M

    SvaraRadera
  9. Krya på dig! Hoppas det går fort över som hos mig. Vi har aldrig tillåtit våra hundar (som vi har haft) att vara vare sig i soffa eller sängar, men nog sjutton hoppade de upp när vi var borta. Söta är dom i alla fall. Vi borde ju boka in ett bad snart eller hur? Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Jo, det hör väl hösten till speciellt i dagis sammanhang. Tur att ni hann med er weekend innan du blev sjuk.
    Krya på dig nu och ha en bra vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Inte kul med skit i systemet, men en typisk åkomma så här i början på hösten. Vila, mys o hoppas du snart känner dig bättre. Största kryakramen. Tina

    SvaraRadera
  12. Men usch då... Inge vidare att bli sjuk! Själv har min fökylning släppts nyligen.. Kram Jannice

    SvaraRadera
  13. Härligt med en avkopplande helg men fy så tråkigt att bli sjuk! Men småbarnsvärlden är fylld med baciller nu... Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Då är vi två... Trillade dit jag med.. Men då jobbar jag med STORA barn, på universitetet.. Vet inte vart all skit kommer ifrån?!??
    Hade en galet rolig helg så det var upp som en sol och platt som en pannkaka.
    Men jag lever på minnena från en härlig helg och kurerar mig så gott jag kan.
    Krya på dig nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...