tisdag 30 september 2014

Klänning på jobbet och ny fin sjal

Det blir klänning till jobbet idag.


Har man 79 klänningar, så gillar man klänningar. Kan ärligt erkänna att ca 25 av de där 79 klänningarna ligger i en låda typ märkt "används sällan eller numera aldrig". Men resten trängs på klädstången i vårt dressingroom. 

Vissa används oftare än andra. Någon har kanske bara använts en gång, eller det är faktiskt ganska många som bara har använts en eller ett par gånger. Jag har gärna klänning på jobbet. Någon skön lite ledig modell. Som den här i beige velour. Lite varm och gosig nu på hösten. Matchat med rutiga strumpbyxor i grå/brun/beige toner blir det en skön "tweedfeeling", som jag gillar på hösten. 

Gosig och framför allt snygg, är också sjalen som jag lyckades köpa hos RUTHiga Emma.  Tina med den här fina bloggen visade den fina sjalen för ett tag sedan. Men den var redan slut i webshoppen, så jag blev utan. Men så för en vecka sedan så mejlade Tina mig och berättade att det hade blivit en kvar i butiken, som jag fick möjlighten att köpa! Tack för omtanke från dig Tina, och mycket bra service från RUTHiga Emma!


Snart dags att cykla iväg till jobbet, och då åker stövlar och de tunnare dunjackan på också. 



Maria

10 kommentarer:

  1. :-) Här blev det också klänning till jobbet idag! :-) Var och tog fram mina stövlar med då de behövde putsas, så fick det bli sneakers till klänningen idag. Kramizz och ha en riktigt skön tisdag/Laila

    SvaraRadera
  2. Wow! 79 klänningar. Där ligger man i lä…

    Önskar jag också fick ha fina kläder på jobbet, men i Landstinget är det arbetskläder som gäller, ÄVEN om man inte jobbar i patientnära arbete..

    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg klänning! :-)
    Ser verkligen skön och bekväm ut! Önskar att jag själv kunde vara mer klänningsaktig.
    Skulle gärna vilja se mer av dina klänningar, helst alla 79:-)
    Kram/ Helene

    SvaraRadera
  4. Härligt med klänning! Fina bilder på dig Maria.Jag tänkte kjol idag eftersom jag skulle på möte i stan+ högklackat... tur att jag valde jeans och converse för mötet blev inställt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Jag hoppade i jeansen som vanligt ;-)
    Fina bilderpå dig i en Mysig klänning och verkligen en snygg scarfs...

    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Superfin klänning och du är jättefin i den!!
    79 klänningar, det är ju helt galet :). Fast jag är likadan!! Jag tror att jag var uppe i runt 40 när jag räknade i somras! Det är ju så roligt att kunna få ha klänning på jobbet.

    KRAM Ulrica

    SvaraRadera
  7. Så är det väl. En del blir favoriter och en del bara ligger där. i mitt fall är det inte klänningar dock men andra plagg. Du är i alla fall jätte fin i din klänning. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Fina bilder på dig! Så mysig klänning, och sjalen är så snygg till. Kul att du fick tag på den.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Härlig klänning och jättefina bilder! Inte så lätt att ta bilder på sig själv alltid!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  10. 79 klänningar, wow där ligger jag i lä....supersnygg är du i både klänningen o sjalen. Tack söta du för dina ord, blir så otroligt glad, såklart att vi ska hjälpa varandra här i blogglandia. Ha nu en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...