onsdag 3 september 2014

Höst? Eller bara sensommar? ;) (och ett filmtips)

Solen skiner och det är så vackert ute!

Termometern visar på 16-17 grader, och säkert är det varmare i solen?! 

Det är helt klart slut på sommaren, vi är inne i september. Vissa dagar känns det som att hösten har kommit medan andra känns mer som sensommar. Det blommar fortfarande av sommarblommor i mina krukor. Den senaste tiden har jag nog varit lite dålig på att bry mig om dem. Så de är inte så fina längre kanske, som de var för några veckor sedan... ;) Passar på att knipsa av en kvist att sätta i vas.

Snart är det dags att byta ut dem mot höstblommor, men inte riktigt, riktigt än... För mycket "sensommar" än, för att sätta ljung i alla fall ;) Kryss och astrar kan funka. Kanske något att ta tag i till helgen? Dags att plocka bort vissen sallad och lite annat också. 

Tack för era "krya-på-hälsningar", verkar som att vi är ganska många som drabbats av förkylningar. Ett bra sätt att krya på sig, är att ligga i soffan och se på film: 

bild via


Igår såg vi "Kvinnan i rummet". Den första filmen av planerade fyra, baserad på den danske författaren Jussi Adler-Olsens  kriminalromaner. En riktigt spännande kriminalfilm med poliserna "Carl" (Nikolai Lie Kaas) och "Assad" (Fares Fares), som "tar upp" ett gammalt fall som avskrivits som självmord... Se den! Jag väntar på resten i serien nu! ;) :) 
Jag vet att ni är ganska många som uppskattar mina filmtips, och för er "nyare" besökare här, så kan jag berätta att alla filmtipsen finns samlade under etiketten "Filmtips" till vänster här på bloggen. Nu har jag sorterat etiketterna i alfabetisk ordning också, så det ska vara lättare att hitta :) 



Dags för ännu en kopp the´, och kanske jag kan sätta mig i solen en liten liten stund? 



Maria

11 kommentarer:

  1. Å, den har jag sett och den är verkligen bra!! Vet du när nästa kommer?

    SvaraRadera
  2. Det är skönt med värmen men jag gillar hösten jag, att kunna gå ut i skogen och plocka svamp, alla goa äpplen som nu mognar osv, det har sin charm det med :)

    Den lät spännande den filmen, får nog allt se till att se den jag med.

    Hoppas du mår bättre idag.

    Liten fundering, en av dina egna sydda kuddvar du hade för ett par dagar sen, går det att få en någon liknande? och vad kostar det isådant fall?

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg, hittade just hit! Jag är definitivt en sån som uppskattar filmtips, denna ska jag absolut se känner jag - tack! :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Kul med filmtips!
    Mina sommarblommor har vissnat, jag liksom glömde av när hösten slog till...

    Hoppas att du mår bättre idag

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Tack för filmtipset ! Hoppa du mår bättre i dag .Kram Rita

    SvaraRadera
  6. Tack för ytterligar filmtips! :-) Njut ute i solen och kurera dig. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Hoppas du kan njuta av sensommarvärmen lite trots förkylningen. Filmer, ja jag ser ju sällan på film men när jag är sjuk så är det ett bra sätt att hålla sig lugn på. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Var och varannan ligger sjuk tycker jag...:( Så krya på Dig, vännen!! Ja, stackars blommorna, man tappar liksom lusten att ta hand om dom längre... Tack för filmtipset, låter inte som någon skräckis för en fegis som mig. ;)
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Åh, tack för filmtips! Det behövs nu när hösten närmar sig:) Hoppas du mår lite bättre!
    Krya på kram, Fredrika

    SvaraRadera
  10. Det känns lite höstigt ute.. Dock inte idag.. Varmt som sjutton,iaf här ;)
    Måste nog ta och kolla på den filmen!=) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...