tisdag 16 september 2014

Filmtipset! När man väljer film för inredningens skull ;)

Jo, det är absolut sant!


Efter att ha sökt "New England-inspiration" på nätet, och hamnat på ett par olika bloggar, som  båda "hänvisat" till Filmen "Something´s gotta give", (eller "Galen i kärlek" som den heter på svenska) så blev jag nyfiken på vad det var för film. Mest nyfiken på inredningen eftersom det var det jag letade efter! ;) 
Så jag letade upp den och köpte hem den. Det var i somras. Sen har den legat i hyllan, halvt bortglömd, hela sommaren. I torsdags plockade jag fram den och började titta. Och jaaaaa, nog var det ett hus att heta duga! Och vilken inredning! Jisses, heeeeelt i min smak! Skulle lätt kunnat flytta in där när som helst! ;) Jag njöt hela tiden det var scener inifrån huset ;) =) Äkta Hampton-känsla! 
Filmen då? Ja, den var riktigt bra! En mycket mysig och rolig romantisk komedi med skickliga huvudrollsinnehavare! Och till och med Mannen i mitt liv, som satt mittemot och kollade annat på "paddan", tittade upp allt längre stunder och efter en stund hade han lagt bort "paddan" ;) Han trodde nämligen först inte att en sådan gammal kärleksfilm var något för honom ;) 

Filmen är ju från 2003, så ni är säkert många som sett den redan. Men OM det är någon som liksom jag, heeeelt missat den, så kan jag rekommendera den! 



Maria

12 kommentarer:

  1. Den filmen bara älskar jag, både för handlingen, mysigheten i den och även den fin fina inredningen i huset....sååå snyggt. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Tackar för tips, den har jag missat. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Den har jag också missat, kanske dags att kolla upp den.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Jag har faktiskt inte sett den filmen men har hört att den ska vara bra.
    Vad kul att du köpte den för inspiration. Alltså när det gäller inredning och stil menar jag. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Håller med dej!! Visst är det en härlig film..och som sagt inredningen är fantastisk! Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. En av mina favoritfilmer, både för de bästa skådisarna, handlingen o självklart miljön både inne o ute, love it. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Åh den har jag sett flera ggr och upptäckte inredningen genast men det var egentligen inte därför jag såg den först eftersom det är en viss skådespelare som lockar i den ;=) Lite tips från mig: en annan film med inte just den typen av inredning men i alla fall en massa hus-fix-feel-good är "Under Toscanas sol", den är också från 2003. Det finns även en film som heter "The Nanny Diaries" med Scarlett Johansen, hon är nanny hos en rik familj och sen är de vid deras sommarhus vid östkusten, underbara miljön alltså och filmen är underhållande. kram Milla

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha.... Du är tokig du, men nu har jag skrivit upp den på "att se-listan". Jag jobbar i och för sig alltid sena kvällar, men kanske kan pricka in en veckodag när jag har ledig dag? Har du någon "tidig" dag i schemat?
    Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Den filmen är riktigt bra!

    SvaraRadera
  10. Kul med bra inspiration och dessutom en bra film. Kram N

    SvaraRadera
  11. Jag är osäker på om jag sett den.Men den finns kanske på Netflix, alltid kul att kolla inredning! Ibland måste jag se en film 2 ggr för första gången har jag bara kollat inredning!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. En av de bättre anledningarna till att se en film! Kanske tom jag kan kolla på hela :) Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...