torsdag 4 september 2014

Fabriken-Torsdagstema - Favorithörn

Torsdag igen! Fabriken bjuder in till tema "Favorithörn"!


Jag har flera favoritplatser/ favorithörn här hemma. I spabadet, i lilla ateljén, i "whiskyhörnan", på porchen... Ja kanske är hela hemmet mitt favorithörn här i livet!? ;) 

Men jag kan bara inte vara löjligt tråkig och visa er alla! ;) Och när jag tänker efter så finns det faktiskt ett hörn som kanske är det absoluta favorithörnet? 

Där i den vita soffan, där kryper jag upp varje lördagsmorgon, med ryggen mot kuddarna och sträcker ut benen i sin fulla längd (vilket  i och för sig inte är så långt ;) och äter frukost! Lääänge! Vid morgontv´n. 
Kanske den mysigaste och mest avslappnande stunden på hela veckan? Måste ju klassas som favorithörnet då!? ;) 

Utsikten från hörnet, och så småningom kommer ju uterummet stå klart där ute. Man ser taket sticka fram. Och så ser man ju trädgården och skogen så klart!

Mittemot mig, på andra sidan bordet, där i fåtöljen sitter Mannen i mitt liv som håller mig sällskap! Ja inte på bilden då, men på lördagsmorgnar! ;) 

Fler favorithörn hittar ni till via FABRIKEN!


Maria

13 kommentarer:

  1. Jag ser gärna alla dina hörn, du har det så himla fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Snyggt i ert vardagsrum. Och de där lördagsmornarna du beskriver, de älskar jag oxå, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Mysigt i ditt soffhörn med kuddar och ljus. Jättefint har du det.
    Kommer bli så snyggt med verandan där också.
    Ha en skön torsdag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så himla smakfull , lugnt o elegant :) förstår att du älskar dina lördagsmornarna där ! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så mysigt hörn! O där förstår jag att du trivs.
    Vi har också vardagsrum med altandörrar där vi planerar en altan till nästa år, åå som jag längtar efter en altan med en stor härlig trappa där jag kan sitta med härliga kuddar o inta frukost en sommarmorgon..:)
    Här är det segt segt och förkylningen håller ett starkt grepp om mig. Rösten är så hes, så jag blir hemma jag...
    Bara att gilla läget o kurera sig.
    Ha en fin torsdag och skönt att du mår bättre!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt favorithörn, att kunna sätta sig ned och bara njuta.

    Jag återkommer på mailen sen ang kudden.

    Hoppas du har en underbar Torsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. så härligt hörn att bara få mysa i och ta det lugnt i...
    Jag håller på piffar upp vårt vardagsrum så gott det går.. Kram

    SvaraRadera
  8. Jooo, så klart att vi gärna hade velat se alla favorithörnorna!!! Så fint Ni har i ert fina hus!! Jag gör precis tvärtemot dig på lördagmornarna... jag är ute i skogen och springer!!! *skratt* Men ditt sätt lät skönt, onekligen!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Mmm, vilket fint hörn. Vad har jag för favorithörn, tro? Det är nog i soffan på altanen vid sommarstugan. Bästa stället!

    SvaraRadera
  10. Mysigt hörn. Du har så fint och ro-samt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. Härliga lördagsmorgnar med lååång frukost i lugn och ro i ett så mysigt hörn. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Förstår att det där fina hörnet är en favvoplats! Så snyggt!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...