lördag 20 september 2014

En skön lördag där man synts på bild i TV-rutan ;)

Skönaste lördagskänslan!


Tack för all er omtanke och peppande ord! De värmer! Idag känns allt mycket mycket bättre! Stärkt av att fredagen blev så bra ändå. Dottern som flyttat hemifrån åt middag med oss igår kväll, så hela familjen var samlad! Det riktigt kändes hur kärleken flödade i huset ;) Så mysigt! Bara det när den utflyttade dottern satt på golvet och matade lilla vovven som är dålig på att äta just nu, gjorde mig så där varm inombords! Eller när jag tittar ut och ser tvillingdöttrarna sitta, tätt ihop,  på trappen och småprata. Eller när de alla tar en promenad tillsammans... Kärlek! 
Jag och Mannen i mitt liv delade en flaska bubbel i badet därute under stjärnorna. Och pratade... och pratade... Bästa terapin ever! ;) Innan jag somnade hann jag tänka att jag är så lyckligt lottad som har så mycket kärlek och värme runt mig. Så många som bryr sig om mig! Nu handlar det kanske inte om någon sorts strid, men jag känner mig ändå som en vinnare ;) 

Vaknade i morse till doften av nyrostat bröd... Åh, tokgillar lördagsfrukost vid morgontv´n! Kan sitta huuur länge som helst. Idag var det lite tema på TV 4´s nyhetsmorgon. Och tittare uppmanades att skicka in bilder på "Sverige i New York". NY-lover som jag är, så letade jag upp en gammal bild och mejlade in. Och tänka sig, den visades i rutan! ;) Någon som såg mig? ;) ;) 
Annars då, denna lördag... har varit in till Uppsala och handlat lite lördagsmiddag. Det ska grillas rostas i kväll. Köpte även lite helgblommor och nytt ljus. Dock inget doftljus, men gillade motivet med fjädern. 
Nu ska jag plocka iordning lite här i köket, blir alltid så rörigt när man plockar upp maten man handlat. Sen blir det nog en kopp kaffe och en titt i inredningstidningen som jag köpte med mig. En norsk favorit. Tar nog faktiskt kaffet ute på porchen ;)


Vad gör ni denna lördag?



Maria

5 kommentarer:

  1. Låter som en skön lördag! Det kan kan du ha tycker jag, lät lite jobbigt i förra inlägget. Hoppas allt löser sig på ett bra vis och bara blir bättre nu!

    SvaraRadera
  2. Åhh i Tv rutan.. du kan ju konsten du... Kraaam! Ja jag ar ju ställt ut och det var riktigt roligt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Go kväll!
    Vilken mysig fredag du hade! Förstår att du njuter av att ha hela familjen samlad!
    Så synd att jag missade dej i morse! Hade varit kul att se!!
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen äkta kärlek det. Låter som en mysig sund. Du är ju kändis....Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vad kul att kunna se sig själv i TV´n...
    Låter hur mysigt som helst att sitta i badet och bubblar och prata.
    KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...