onsdag 24 september 2014

Den absolut sista liljan

Ensam står den där på köksön...


Den allra sista liljan från den fina krukväxten som först stod i fönstret.

Det var för ca tre veckor sedan som jag köpte den. 20 blommor drygt blev det på den. 
När de flesta blommat över knipsade jag av dem till några snittblommor och ställde dem på köksön.

Men nu är det alltså bara en ensam stjälk med en blomma kvar.  Jag njuter in i det sista av den vackra skönheten, och konstaterar att det var ett rätt bra köp, att köpa liljor i kruka. Kunde njuta av dem länge, på flera sätt.  Liljor är nog min absoluta favorit när det gäller blommor tror jag! Vilken är er favorit?


Idag är det onsdag, mitt i veckan, Lill-lördag! 


Maria

7 kommentarer:

  1. Vilket bra köp. Undrar om du kan plantera ut det som blev kvar i krukan? När det gäller höstblommor så är nog syrenhortensian och gladioler mina favoriter. Ha en bra dag. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. God förmiddag!
    Jag kan tycka ibland, att just det enkla är det vackraste! Som just på din köksö, bara en enda lilja. Så vackert!
    Jag har många favorit blommor! Men bland dom vackraste är kallor och luktärtor!
    Ha en fortsatt mysig onsdag! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jag älskar alla blommor, fast helst skall de vara åt de rosa, lila- vinröda hållet eller vita. Syrenhortensia är vackert på hösten ,Pioner, Luktärter och Chokladblomman tillhör också favoriterna.
    Liljor är inte heller så dumma som sagt allt funkar här hos mig.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. {\rtf1\ansi\ansicpg1252
    {\fonttbl\f0\fnil\fcharset0 ArialMT;}
    {\colortbl;\red255\green255\blue255;\red34\green34\blue34;\red255\green255\blue255;}
    \deftab720
    \pard\pardeftab720\partightenfactor0

    \f0\fs26 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0
    \outl0\strokewidth0 \strokec2 Det \'e4r fint att knipsa av och g\'f6ra sm\'e5 buketter n\'e4r de b\'f6rjar vissna!\
    Gladioler \'e4r fina nu.. Mina pelargoner h\'e5ller \'e4n! Om inte kylan tog d\'f6 p\'e5 dom ig\'e5r\
    \
    Kram Sandra }

    SvaraRadera
  5. Men guuuu vad är
    Det för kommentar ???
    Visst är det fint att ta blommor och sätta i mindre vaser...
    Jag gillar gladioler nu och höst planteringarna på utsidan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Superfina! Liljor är jättefina! Dessvärre brukar jag bli lite yr i bollen eftersom de brukar dofta så mycket ( i alla fall snittblommorna), men jag gillar nog Hortensia och Pioner som mest :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Fin lilja och om man har tur så kan man få den att överleva ute i rabatten. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...