måndag 1 september 2014

Batterierna är definitivt laddade!

Måndag och ny vecka...


Det har varit en helg i kärlekens och avkopplandets tecken! En helg där batterierna definitivt har laddats! Jag och Mannen i mitt liv har tillbringat ett dygn i huvudstaden. Lunchat i stadens puls, checkat in på mysigt hotell, druckit champagne på uteservering och så klart....


Tillbringat kvällen på vårt smultronställe. Fjäderholmarna, för de som inte visste det redan ;) 


Där hade vi förbokat en kräftmeny, som var mer än toppen!

Att sitta där vid de stora glaspartierna och se ut över havet, se fiskarna hoppa upp på vattenytan (Vi tänkte nästan ett tag be om ett fiskespö och gå ut och fiska ;) och bara ha det bra, det är avkoppling det! 


Att sedan när mörkret fallit flytta sig och sitta en stund vid brasans sken, innan det är dags att gå till båten. Behöver jag ens beskriva hur mysigt det är?? ;)


Efter söndagens rejäla frukost på Hotell Kung Carl så tog vi en liiten runda på stan också innan vi for hem igen. Jag fick en stund inne på Newport, min favorit när det gäller inredning inne på NK ;) Hade jag råd så skulle jag lätt kunna fylla hela hemmet med inredning från den butiken, samt från Lexington som ligger intill :)


 Ja det har verkligen tankats energi denna helg, men tyvärr vaknade jag upp med en begynnande infektion(?) i kroppen idag, känner jag :( Vi får se vad det leder till? 
(Hittills har det ställt in min pw)


Maria

13 kommentarer:

  1. Vilken helg ni haft, så mysigt. Förstod att det var Fjäderholmarna ni var på:) Underbart att komma iväg och bara njuta. Hoppas nu inte du blir sjuk.
    Ha en fin vecka vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart... Väldigt avundsjuk på det, och får nog boka in något för att *fly verkligheten* ett tag!
    Tack för din omtanke, kram Kate

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg ni verkar ha haft, förstår att du känner att batterierna är laddade. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Så mysig helg ni har haft! inte dumt att vara på Fjärdeholmarna.. Hur mysigt som helst. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja jag har förstått att du verkligen gillar Stockholm och Fjäderholmarna:) Mysig helg!! Kram

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det låter! Såna där helger är värda så mycket!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Vilken fin bild på dig! Så härligt ni har haft. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Men ååååå så mysigt det där låter!
    Och det ser underbart ut och jag VET ju att det är det. Jag har ju bara varit där en gång men det var inte den sista.
    Jag längtar också efter en helg ensam med min man... det behöver man verkligen ibland.
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Grymma bilder! Vad kommer den snygga jackan ifrån?

    SvaraRadera
  10. Jag blir så avis.. Härligt att göra så där med sin bästa och finaste.. Vi ska ju snart dra iväg även om lyxen kanske inte är i er standard fast det spelar ingen roll. Det är tanken och upplevelsen som räknas. Kräftor är gott! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  11. Så mysigt ni har haft det , ni är bra på att ta vara på varandra <3 kram Diana

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig helg. Med den helgen förstår jag att batterierna är laddade. :-)

    SvaraRadera
  13. Låter helt magiskt!!!
    Så ska man ha det när man ska ladda sig. Gott, mysigt, vackert och trevligt. Och så lite shopping(även fönster-) på det.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...