fredag 22 augusti 2014

T G I F

Thank god it´s friday!!!


Japp, det är min absolut spontana reaktion idag! Himmel så skönt med fredag.... Vissa fredagar mer efterlängtade än andra. Jag skäms inte alls över att erkänna att jag tycker jag är värd lite gott bubbel ;) 
Det har varit en intensiv vecka. Nya barn att skola in på förskolan, och oväntade händelser på det privata planet som förbryllar och tar energi. Men allt går att lösa ;) Jag skriver sällan om mitt jobb, men nu måste jag ändå berömma de små barnen (1-2:åringar)som så snart anpassar sig till sin nya vardag och "köper" våra rutiner så snabbt. Det är rätt häftigt att få vara med om det!

Det har samtidigt varit en bra vecka, Mannen i mitt liv har snickrat på vårt uterum varje kväll, så nu har vi ett tak! (Visar imorgon!)  Det om något är väl värt att fira!? Vi smygbörjade faktiskt firandet med varsin is-te på porchen i kvällssolen... 
Nu ska jag titta in till er andra (något jag inte alls hunnit/orkat prioritera denna veckan, tyvärr...) innan det är dags för ett fredagsbad i spa-badet :) 

Tack snälla ni för alla era fantastiskt fina kommentarer på vårt vardagsrum i förra inlägget! Vad glad jag blir! 


Maria

8 kommentarer:

  1. Kraaam! Ta det lugnt och njut i bubbelbadet. Jag unnar dig verkligen ett glas, eller varför inte en hel flaska bubbel. / Pia

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen att vissa fredagar är mer efterlängtade än andra. Hoppas du kan njuta i helgen och det tror jag nog att du kan. Kram helena

    SvaraRadera
  3. My o my vad smarrigt och vad underbart att kunna lyxa i ett spa varje fredag..
    Det skulle jag med vilja..;)
    Va härligt..tänk nu kommer ni snart ha ett färdigt uterum..då förlänger man ju sommaren lite grann.
    Å vad mysigt att få jobba med sånna småttisar...blir lite avis...sen förstår jag att det kan vara väldans krävande också..
    Mys på nu!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Mmm de där barnen är helt fantastiska varelser. Hoppas du fortfarande njuter av din fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Så gott med bubbel. Jag köpte ett, för mig, nytt vitt vin idag, riktigt gott:) Vissa fredagar är mer efterlängtade, min vecka på jobbet har varit bra, vilket jag inte trodde den skulle vara. Och det beror på att flera barn varit sjuka och lediga, med full elevstyrka blir det tufft. Men jag tackar för mjukstarten. Så spännande att få se fortsättningen på ert uterum.
    Ha nu en skön helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ha en jättefin helg! Kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Älskar med fredagar!!! Mest för att lördagen kommer efter ;)
    Så härligt att öppna en flaska och bara njuta av dagen. Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tackar också för att det är helg! Semestern sitter fortfarande i... inte van :-) Härlig dekoration på din porch som vanligt! Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...