torsdag 7 augusti 2014

Summerar semestern som är slut nu och lite "modell-jobb" ;)

Nu är semestern slut för min del!


Dags att gå tillbaka till jobbet, efter 5 1/2 veckas ledighet. Veckor som varit helt fantastiska! Första veckans väder var väl inte det bästa, och jag passade på att storstäda hemma. Dels för att det behövdes, men även för att det var planerat en fotografering för ett reportage. Tyvärr blev det ju inget av fotograferingen, eftersom något mag-virus/bacill hoppade på mig (Nej, det var inte stress, för Mannen i mitt liv fick samma bacill) och jag inte orkade få ordning på det jag ville. 

Resten av semestern har dock varit till belåtenhet! Två besök på Fjäderholmarna har vi hunnit med. 

Ena gången hade vi svägerskan och svågern med oss, som också blev lite frälsta i platsen! De bodde ju hos oss några dygn och vi hade  några otroligt trevliga dagar och kvällar tillsammans.

Men innan dess hade vi ju hunnit med en tur till holmarna, bara jag och Mannen i mitt liv, när jag invigde mitt tok-rea-fynd från Yellow Ferry. Den underbara vita klänningen som jag känner mig riktigt fin i :) 
Det blev ju en svart klänning i samma modell, och när vi köade in till campingen i Göteborg, fick jag ett mejl från Carina på Yellow Ferry, som undrade om jag kunde tänka mig att mejla dem bilder på mig iförd den "lilla svarta". Så klart kunde jag väl ställa upp med bilder ;) De ville ha lite "höstiga" bilder med svarta strumpor till, och det var allt lite varmt i måndags kväll när vi tog bilderna ;) Bilderna finns med på deras Facebook-sida och det känns kul och smickrande. Man behöver inte vara 2 meter lång och väga 45 kilo för att "modella" ;) Går bra att ha fyllt 43 med ;) 

Andra fynd som gjorts denna semester är den fina gamla Husqvarna-symaskinen. 

Hela ateljén blev rensad och städad när den ställdes på plats ;)
Matgruppen till blivande uterummet fyndade jag på ortens Face-book-loppis. 
Precis som fotpallen/sittpuffen som grannen sålde. Samma grannar som vi hamnade hos en av kvällarna i början på semestern och fick en trevlig stund med skratt, prat och vin, tillsammans med ytterligare ett grannpar. 

Vi har fått en del gjort här hemma också. Fönsterluckor och porch-räcke har kommit på plats.

Projekt, som leder till nya idéer och nya projekt...
Plötsligt så byggde vi ut trädecket på baksidan ;) Bilder på resultatet kommer.

Mannen i mitt liv och jag tog en dagsutflykt en dag till Tullgarns slott. Vi har besökt några slott nu de senaste åren och gått intressanta guidade visningar.

När vi ändå var i krokarna så svängde vi in till Trosa för att äta en glass.

slutet på semestern blev det ju lite Dalarna-besök och några dygn i Göteborg, tillsammans med de två yngsta döttrarna. Besöket på Brännö gjorde starkt intryck på mig och även om jag är så gott som "gift med Fjäderholmarna" så finns det plats för andra skärgårdsöar i mitt hjärta! ;) :) Jag drömmer om ett eget hus i skärgården, och kanske det blir västkusten? 
Jag är nöjd med min semester som inneburit hemmafix, umgänge, avkoppling och upplevelser och det känns helt okej att jobba två dagar innan det är helg igen. Dessutom så har vi redan två olika hotellvistelser inbokade i höst, det ena i samband med en "kräftmeny" på Fjäderholmarna. Sånt som går bra att leva med ;) 

Har ni fortfarande semester, eller jobbar ni? 


Maria

13 kommentarer:

  1. Slut?? Jag fattar inte hur fort tiden går...
    Vilken härlig semester du haft, en härlig blandning!
    Förstår att du välkomnar hösten :-)
    Jag har nästa vecka också sen börjar allvar och rutiner
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är i den klänningen Maria och vad roligt att du fick modella. Wooow asså! Ja semestern är snart över och jag känner sådär det här året. Vet inte riktigt vad det är. Det går kanske över. Du har redan bokat in hotell i höst Kul! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Vilken härlig semester du haft! Ljuvligt att plocka fram fina bilder och minnen framåt hösten!
    Bilder ja...dom är jättefina..och "modellen" ser verkligen bra ut!!
    Ha nu en fortsatt mysig dag...trots att semestern är slut! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Visst har semestern gått alldeles för fort, vi får njuta av kvällarna nu.
    Ser ut som du har haft det bra i alla fall, fina bilder på dig.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder på dig! Så roligt att du är "riktig modell" nu också:) Du har haft en lång och skön semester, men inte trodde jag att de dryga fem veckorna redan gått. Jag har en vecka kvar, börjar nästa fredag. Hur nu det ska gå efter dryga 8v;) Kul att du blivit förtjust i västkusten, kanske prova att hyra på Brännö vore något:)
    Ha det bra på jobbet
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så klokt att faktiskt summera semestern både i bilder, ord och samtidigt hos "sig själv" , det är lätt att man tittar tillbaka och tänker , oj vad fort det gick och vad har vi gjort egentligen? Ska nog ta efter det ....Precis som någon annan också här bland kommentarerna så har jag också en lång sommarledighet på drygt 8 veckor och då är det (i-landsproblem jag vet men...) lätt att det blir vardag i semestern så att säga, inget fel i det men kul att summera och se tilllbaka på den här här alldeles fantastiska sommaren 2014!
    Allt gott , Anna

    SvaraRadera
  7. Så fiiiiin! Det verkar som om din semester innehållit väldigt mycket, roligt och gott.
    Härligt när man hittar en klänningsmodell som man trivs i och kan ha en "höstigare" variant. Svarta strumpor är varmt nu, men verkligen snyggt...
    Jag har spånat in på sånt garn som ändrar färg och nu har jag snart virkat klart en storkofta modell stora hål,,, och nu ska jag på´t igen,,, en lite nättare stickad modell, kan bara inte bestämma färgen på garnet (Drops Fabel...). Nu laddar Lillis och jag inför helgens sök-kurs...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Låter som ni haft en riktigt härlig semester med lite gott o blandat. :-) Här har vi en vecka till att njuta innan allvaret börjar. Kul att modella lite..:-)...jättefin bild på dig i den lilla svarta. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  9. Vilken semester! Llåter hur härligt som helst.kram

    SvaraRadera
  10. Inte långt borta nu till supermodellstatus :) Wow vad snygg du är och vilken fin klänning! Härliga bilder från din sommar som innehållit sååå mycket härligt :) Kul att du delar med dig!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig sommar utan bilder. Hoppas det går bra att börja jobba. När dagen är slut har jag jobbat en vecka och det känns ändå ganska bra tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Du har verkligen haft en härlig och låååång semester! Själv har jag jobbat i en dryg vecka redan. Ska ta några lediga dagar framöver har jag tänkt.

    Kul att modella lite!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...