söndag 24 augusti 2014

Söndagsbilden: På hästryggen

Jodå, det är sant!


Idag har jag ridit Islandshäst! Tillsammans med Mannen i mitt liv, Mellantjejen och Minstingen har jag spenderat en eftermiddagstimme på hästryggen! 
Jag som egentligen faktiskt är rädd för hästar... eller i alla fall hyser stooooor respekt för dessa stora varelser... har alltså gjort det för andra gången i mitt liv. Vi red turridning för ett par år sedan på samma ställe, och när det var dags att ge Minstingen en "examenspresent" när hon slutade nian, så blev det en tur-ridning tillsammans med familjen. (Istället för den Upplandsring som de andra döttrarna fått, men Minstingen verkligen inte ville ha) De äldsta döttrarna avstod dock gladeligen.
Jag vet inte vad som flög i mig när jag gick med på förslaget, som kom från Mellantjejen (Mycket smart av henne att hitta på det, och dra nytta av presenten själv ;) men det gick ju bra förra ridturen, så... 
Jodå, det gjorde det även denna gång men jag var lite smart och lät inte min häst använda alla hästkrafterna, utan jag höll emot lite, eftersom jag höll på att ramla av förra gången!!! ;) Annars tycker jag nog själv att jag satt riktigt snyggt och avslappnad i sadeln, eller var jag kanske stel av skräck??? ;) 
Någon fin bild på mig sittandes i sadeln blev det dock inte, men väl en bild FRÅN hästsadeln. Så klart får det bli min söndagsbild denna vecka hos FABRIKEN. Fabriken som för övrigt valt att visa mina bilder från sommarens sista "söndagsbild" som inledning denna gång. Vad glad jag blev! 


Ha en fortsatt fin söndagskväll och titta gärna in HÄR för att se fler söndagsbilder!


Maria

10 kommentarer:

  1. Härligt Maria! Jag har aldrig ridit på islandshäst, men testat på en annan ras, en lite högre sort. Jag har också väldigt stor respekt för hästar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag är livrädd för hästar, har aldrig varit någon hästtjej!
    Kul att allt gick bra :-)
    Ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Häftigt. Jag är allt lite rädd för de annars så vackra djuren. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Häftig bild! Själv är jag rädd för de där hästarna...
    Kul att se din bild för st på Fabriken! Kramis Suss

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt! Jag älskar islänningar, de är så goa. Jag har ridit i omgångar av livet, mellan 9-15 år och sen mellan 32 och 36 år ;) då jag tog upp intresset på nytt och gick på ridskola. Man ska ha respekt för kusarna, men de är oerhört älskvärda, men tyvärr en dyr hobby. kram Milla

    SvaraRadera
  6. Hej fina Maria!
    Gud va du är cool som hoppar upp på en hästrygg sådär... jag tror jag skulle tycka det var urkul..men vet inte om jag skulle våga.
    Å ert hus.....jag flämtar får andnöd och dör en sula....det är såååå fint!
    Å jag finner inga ord för hur snyggt det blev på framsidan med staketet och rosorna.
    Å baksidan med uterummet som kommer dela in altanen i olika små "rum"..
    Jiiises så bra det blir!
    Du har en duktig man och du är en duktig bestämmare..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. ååå,rida häst.. de var länge sen.. älskar att rida! måste nog ta en sväng till sambons kusin och rida igen=)

    SvaraRadera
  8. Vad spännande! Vart var ni nånstans?
    Jag har ock¨å stor respekt för dessa muskulösa djur men samtidigt skulle jag vilja kunna rida. En vacker dag ska jag ta tag i det där.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Men åh vad modigt!!! Jag är superrädd för hästar, skulle aldrig våga! Men det verkar ändå kul och spännande!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Jag kan verkligen inte rida och är nog lite rädd. Fast prova islandshäst skulle jag kunna tänka mig...med lite hjälp:)Alltid kul att prova nya saker!! Kul att de valde dina bilder på Fabriken:))Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...