lördag 16 augusti 2014

Planera och reflektera över en flaska öl ;)

Härliga lördagkväll! Eller vad tycker ni?


Jag och Mannen i mitt liv har precis kommit in efter att ha suttit i kvällssolen på vår porch en stund. Suttit och reflekterat och planerat. Reflekterat över tiden som gått sedan vi köpte tomten och vad som skedde när under byggtiden, vad som var på gång just denna veckan för tre år sedan, då bygget precis hade dragit igång. När på hösten som fönstren kom m.m.... Allt detta samtidigt som vi njöt en flaska kall öl ;) 

Och så har vi planerat och diskuterat. Diskuterat och planerat vårt uterumsbygge som vi dragit igång just idag! :) Första reglarna (tror det heter så i alla fall! ;) är resta, ni får se i morgon ;) 


Den coola flasköppnaren som sitter på väggen på baksidan, utanför (blivande) bastun är köpt hos Leilas Generalstore. Superbra! En present till Mannen i mitt liv på hans födelsedag. Rakt nedanför står en liten kruka där kapsylerna trillar ner. Smart va? ;) Måste nog köpa en till att ha på porchen också ;) 

Strax blir det Pulled turkey här, som jag köpt färdig i mataffären.  (Enkelt ska det va när man bygger ;) Någon som testat den? 


Maria


6 kommentarer:

  1. Aha.. Ni har startat bygget nu. Vad roligt. Häftig öppnare ni har... Ja en härlig kväll är det fastän lite kyligare mot dem man är van vid. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad smart! Jag har smakat pulled pork men inte turkey. hoppas den var lika god som pork. Kramis Pernilla

    SvaraRadera
  3. Livet på en pinne! :)

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande med uterumsbygge. Det kommer jag följa noga, vi är snart också på gång:)
    Vi har samma flasköppnare, vår sitter i köket.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Snygg var den också, kapsylöppnaren! Jag köpte färdig pulled pork igår, men har inte testat ännu. Men som sagt, enkelt ska det va'!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Pulled Turkey hjar jag aldrig ätit.. dock pork o beef.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...