lördag 9 augusti 2014

Lördagskänslan

Lördagar på semestern är ju inte detsamma som lördagar när man jobbar...


Efter att ha jobbat två dagar är det lördag, så där på riktigt ;) Precis som det var fredagskänsla "på riktigt" igår. Med en god "fredagsdrink" (cosmopolitan) bad i spabadet och mysprat med Mannen i mitt liv. Precis som det ska vara! :) 
Idag känns det att det är lördag, och inte vilken ledig semesterdag som helst, vet inte varför men det är bara så. Jag gick upp i tid imorse, och klockan 8 drog jag på mig träningskläderna för en svettig powerwalk. När jag kom hem så fick jag ett ryck och städade av hela badrummet innan dusch, sen åt jag frukost samtidigt som jag dikterade köplistan för en av döttrarna. Gillar att vara effektiv.
Åkte in till stan och storhandlade tillsammans med tvillingdöttrarna, jag är ju av den konstiga sorten som gillar att städa och jag gillar faktiskt att storhandla med ;) Det känns bra att kunna fylla upp kyl och frys med mat för en vecka framåt, helt enkelt. 
När vi kom hem slängde jag ihop en skaldjurs-sås på en höft och så lite pasta till det. Riktigt gott blev det och hemligheten heter helt säkert Hummerfond ;) Nu njuter jag av lugnet med en kaffekopp här på baksidan, och i kväll blir det en tre-rätters när Mannen i mitt liv kommer hem från flygfältet. 
Vi kickar alltså igång lördagskänslan (den där när det inte är semester runt om lördagen) ordentligt här hemma. Semesterlunk är en skön känsla, men visst är det skönt att få tillbaka både fredagsfeelingen och lördagskänslan?? ;) 


Innan jag avslutar dagens inlägg vill jag passa på att tacka för all feedback på förra inlägget! Tack! Alltid lika intressant att läsa era åsikter!



Maria




7 kommentarer:

  1. Nästa fredag får jag också känna den rätta helgkänslan:) Fast jag tror jag kan vänja mig rätt lätt vid att "alltid vara ledig":) Men det går ju inte, så det är bara att gilla läget:)
    Vilken fin bild!
    Vi var också ute på promenad i morse kl 8:) Sedan blev det fika på stan och nu ska vi snart hem till vänner på middag.
    Ha en fortsatt fin helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja,den bilden är mysig den.
    Men herregud bor du i Uppsala?
    Jag kommer egentligen ifrån Almunge om du hört talas som det?
    Men flyttat till Heby då kärleken kommer härifrån och blev kvar här ;)
    Du har verkligen ett underbart hem.
    Min mamma älskar också din stil på huset.
    Hon har säkert skrivit på din blogg då jag visa henne den för henne förut!

    Kram Jannice

    SvaraRadera
  3. Åhh rosor och lavendel, så fint. Ja du Maria, lördagskänslan och fredagsfeeling är verkligen bäst när man jobbar. Här har det varit lördag hela veckan fast utan den rätta känslan dock. Jag gillar också att ha frysen full men är urusel på planering tyvärr. I dag söndag, ska jag försöka styra upp kommande vecka, städa handla och se över tvätt högen... semestern är slut. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mysigt, här är det ledigt fortfarande :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är med PW och sedan städa badrummet:) Såg ditt inlägg om modellerandet och du är superfin i den svarta klänningen!! Sen om detta med fåfängan, ja den funderar jag också mycket på. Vet inte om det är typiskt svenskt att fundera så? Jag tycker det är kul att man delar med sig, man får tips och råd av andra. förr hade man syjuntorna där man delade med isg antar jag:) Kramar Pernilla

    SvaraRadera
  6. Håller med, inget går upp mot lediga lördagar efter en arbetsvecka. Det är något alldeles särskilt över det :) Verkar mysigt med spa-bad och drink tycker jag. Här brukar det bli god mat och ett glas rött :)

    Idag är det städning på mitt schema. Jag kan också tycka att det är kul eftersom det blir så rent och fräscht. Men inte nu för jag har jag massor att städa inför nästa helg då vi ska ha konfirmationsfest här hemma så jag har sååå mycket att hinna med, puh!

    Heja dig som motionerar!!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Så flitig du har varit! Ja visst är det skönt med vardagsrutiner, men jag njuter av ledighet ett litet tag till... Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...