torsdag 14 augusti 2014

Lite nytt i hallen. Sportigt, vintage och New England

I vårt hallfönster...


En bowlingkägla har tagit plats. Hittade den hos Fullerö Handel när jag och svägerskan var där på semestern. Köpte den inte då, men gjorde det i lördags ;) 

Hade tänkt mig att ha den i uterummet, men så länge får den stå i hallfönstret och jag har en stark känsla av att den får bo kvar där! Färgmässigt passar den så bra in, tillsammans med segelbåten. Jag ska dra några drag med målarfärgspenseln på käglan, för den är alldeles för skavd och prickig för min smak. Liknar en dalmatin. Även om just dalmatiner är söta, så nja... lite vit färg får det allt bli!
Lampan i fönstret är också ny, och var egentligen tänkt på ett annat ställe, men det fungerade inte alls enligt planerna. Käglan känns ju lite sportig och passar bra in i hallen av den anledningen också.

Den gamla tennisracketen har ju hängt där på väggen ett tag...

Och i våras hamnade det en baseball på hyllan ;) Sportigt och lite vintage!


Den gamla skrivmaskinen är också vintage ;) 

Liksom de gamla böckerna, vinylplattan och kameran! Stativlampan känns lite New England i sällskap med segelbåten stjärnan och "repbollen" i fönstret. 

En mixad stil mellan New England, sportigt och vintage i hallen alltså! Jag gillar att mixa lite för en personligare känsla, och tycker stilarna går in i varandra.

Vovvarna som ofta ligger i en hög tillsammans på hallgolvet passar kanske inte in i stilen, direkt. Men färgmässigt matchar de rätt bra! ;) :)



Maria

9 kommentarer:

  1. Det var en annorlunda kägla, fast cool. Härlig sportig stil i din hall. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hur fint som helst. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Klart vovvarna passar in:) Fint du har det i hallen, matcha olika stilar och ha en röd tråd som du har, gör att det blir så snyggt. Gillar stativlampan. Har modell större i vardagsrummet.
    Hihi, kanske Williams bowlingkägla får flytta ut ur hans rum nu då:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt du fått till det med bowlingkäglan övriga sportiga detaljer. Häftigt med lite andar grejer än blommor i fönstren också !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Du kan du, Maria, få till det med detaljerna. Behöver nog låna hem dig. Problemet är att jag inte har en bestämd stil, ändrar mig med några års intervaller. Bara färgen som håller i sig i samma. Och vovvarna passar perfekt in i inredningen... ;)
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Den käglan var cool...skulle passa i sonens rum...fast jag vet inte om HAN tycker samma sak...han tycker jag är lite konstig ibland. Ser framför mig hans förvånade min...en bowlingkägla varför då?? och att jag svarar...bara för att den är fin!!! Ha en go fin helg kram Maria

    SvaraRadera
  7. Skit läckert! Snygg kombination måste jag säga!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastik hall! Superfin och genomtänkt. Snygga Boots också!!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Gillar din stil! Inspireras.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...