onsdag 27 augusti 2014

Landat i soffan!

Go kväll, denna lill-lördag!

Här har jag landat i soffan, helt slutkörd efter en dag på jobbet. Tänker inte gå in på några detaljer alls, men det har varit en dag som tagit musten ur mig! Jag är i alla fall nöjd med mig själv att jag genomförde min power-walk innan middagen trots att jag egentligen inte riktigt hade rätt motivation. Motion har äntligen blivit en del i min vardag, och jag känner att jag orkar mera när jag motionerar regelbundet. 

Liite piggare blev jag efter pw och lång dusch. Skönt att sätta sig vid dukat bord och färdig middag som döttrarna fixat. Men nu har jag mer eller mindre stupat i soffan, istället för som jag hade tänkt: att sätta mig vid symaskinen... 

Jag dyker ner med näsan i en ny Lantliv och dricker lite the istället! 


Maria

7 kommentarer:

  1. Samma här... Huvudet satt nästan bredvid kroppen efter jobbet, ingen PW, endast en hundpromenad med maken i skogen. Och nu sitter jag med fötterna uppslängda i soffan med en kopp the, istället för att ta rätt på den tänkta strykhögen och lite tillklippning av de nya rumsgardinerna... Men det är ju en ny dag imorgon.. :)
    Onsdagskram från Kate
    PS. Härlig kvällssol utanför fönstret... :)

    SvaraRadera
  2. Jobbar också i småbarnsgrupp.....vissa dagar, säger bara det! Man känner sig helt tömd på energi när man kommer hem. Hälsning L8 som ska lata sig med en kopp kaffe och en annan bra tidning!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat att du gick ut på en PW trots slutkörd efter jobbet! Ibland känns det ju betydligt bättre när man fått lite luft och fått röra på sig, men här blev det tråkigt nog ingen motion idag, inte ens en runda med lilla Liza, var också helt slut idag, efter många timmar i bilen, och hade lite svårt att motivera mig till ngt. :-) Kramiz Laila

    SvaraRadera
  4. Åh vännen, det lät tufft. Hoppas du får en bättre dag i morgon. Det är så skönt att promenera eller vara i trädgården (som jag brukar vara:) när man är slutkörd. Heja dig att du gjorde det.
    Ha en fortsatt mysig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. ja vissa säger att han är lik mig =) hihi. men många ser han är mer lik sin pappa. men nu blev ja glad.
    skönt att barnen fixa mat,.. ha en fin vecka. kram jannice

    SvaraRadera
  6. Go kväll!
    Gör du rätt i, som landat i soffan!
    Visst är det skönt, med regelbunden motion. Bara detta att komma ut, oavsett om man går eller springer..skönt att rensa hjärnan..eller inte tänka på någonting, just detta att bara vara!
    Önskar dej en God Natt!! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Bara man kommer över tröskeln dom där få gångerna det tar emot att gå ut så går det som en dans sen... när motar lite så är det oftast den träning som ger oss mer... Jag gillar att pw/promenera och rensa hjärnan!

    ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...