tisdag 12 augusti 2014

Kökshanddukar som väcker längtan och lust

Igår hämtade jag ut ett paket med diverse saker


Bland annat så hade jag beställt ett par kökshanddukar. 

Det var det första jag föll för, när jag bläddrade i HM-katalogen för någon vecka sedan. De väckte ha-begäret och jag var inte sen med att beställa hem dem. Jättefina är de i så där lagom "New England-stil". En blandning av Lexington och Leila-inspirerat. Ursnygga och till ett bra pris! (Typ 40 Kronor styck

Handdukarna, precis som Lexingtonreklamen i inredningstidningarna har väckt min längtan efter "höstpiff"! Den där "Lexington-tweed-jag vill-bo-på-landet-och-promenera-bland-höstfärgerna-känslan" är tillbaka som alltid varje gång det drar ihop sig till höst.... Det händer något med mig!! ;) Hösten lockar till "pyssel".
Nytt fint tyg (från Jotex) till köksgardiner ligger på hög och ska sys så småningom. Jag har så mycket idéer och projekt så hälften hade varit nog! Tiden räcker inte till... 

Kanske ska göra klart kuddarna först, som jag började med för några veckor sedan. Inspirerad av reklam ;) 
Ja, nu ser jag verkligen fram emot att få göra om lite i framför allt köket! Nya gardiner och nya kuddar på soffan kommer man långt med i förvandlingen! Behöver inte alls bli så dyrt när man vill ändra om hemma! :) 

Men... jag ska absolut njuta klart av sensommaren först! ;) Hur är det för er? Ser ni fram emot hösten? 


Maria

10 kommentarer:

  1. Känner igen mig.....igår var jag och köpte lite nya blommor och fixade lite i köket, längtar lite efter höstkvällar och ljusmys, men det vågar man knappt säga högt...haha. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Jätte fina handdukar. Visst börjar man få lite sug efter höstpiffa lite.
    Jag får nog börja med att köpa blommor, det är tomt i alla fönster här hemma,
    dom gillade inte denna värmen och jag har inte skött om då så flitigt heller om sanningen ska fram ;)

    Ha en bra dag !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Supersnygga! Vi har lite samma smak du och jag:)
    Jag får nog beställa HM-katalogen. Och Lexington är rena drömmen tillsammans med Artwood:)
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Men å så snygga o vilket bra pris!
    Ja visst är det så att pyssel och fixar lusten kommer nu då hösten närmar sig. Luften blir ju lite svalare så man får lite mer ork..;)
    1000-tack snälla fina för din rara kommentar...♥
    Kram katarina

    SvaraRadera
  5. Snygga handukar men dina kuddar ser ju ut att bli fantastiska.. Suck! Vad får du all energi ifrån? Jag längtar inte alls eller det minsta efter hösten. Jag gillar ju hösten, men inte riktigt ännu.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Ååå vilka snygga....Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Snygga handdukar! Visst är det så att vi vill göra mycket mer när höstkänslan kommer. Helt ok med höst efter en sån underbar sommar som vi har haft men det får gärna vara några fina kvällar till... Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Kul att hämta ut paket som man beställt! Får nog paket vilken dag som helst men det är M som beställt påslakan och handdukar som ska med i flytten.
    Hösten tänkte jag på precis och hoppades det skulle bli en fin höst.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Tack för titten hos mig och fina krya på dig hälsningar:))
    Jag gillar hela hösten och ända fram till jul...sedan är det är bara några trista jan-mars månader...och sedan så är det vår!! Så man kan väl säga att jag är allsidig:) Hösten är fin och jag håller med dig. Vill gärna pyssla och fixa hemma. H&M home är ett måste när jag är i Stockholm (och nu även Zara home). Just nu finns faktiskt tiden men jag "kan inte"!!! Frustration!! Fy vad trist med brutna handleder:(( Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...