torsdag 28 augusti 2014

Fabriken - Torsdagstema - DIY

Fabriken bjuder in till torsdagstemat "DIY"


Först tänkte jag... nej, vad svårt... Men så tänkte jag om... Vad lätt egentligen! Jag som syr så mycket, klart det är DIY, att göra det själv liksom ;) Mitt senaste DIY-projekt är kudden som ska på plats i köket så småningom!  Patchwork med maskinbroderier i marin/ Newengland stil.
Fler kuddar har det sytts...
Men även kläder. Som blusar, tunikor och klänningar till exempel.
Många DIY-projekt blir till när jag inspirerats av något, och vill göra något liknande men med egen personlig touch ;) Eller bara för att testa om jag klarar av det ;) 

Ja, jag har ju till och med provat på det där med dalahäst-målning ;) 

Om ni tittar in HÄR, hos Fabriken, så hittar ni fler tolkningar på temat DIY :)


Maria

11 kommentarer:

  1. Vilka fina kuddar! Finns ju massor DIY hemma hos dig,duktig du är, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint. Är så imponerad av alla blusar och klänningar du syr! Och kuddarna är så snygga, så lyxigt att kunna sy en ny av ett tyg man gillar.
    Ha en fin torsdag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Du är så duktig Maria. Du liksom bara syr det du tycker är fint, imponerande.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Men oj vilken talang du besitter:) va roligt att få vara så dör kreativ och se sina timmars pysslande och skapande bli till så fina saker! Älskar både kuddarna och blusarna!!!!

    Heja heja:)

    SvaraRadera
  5. En härlig känsla när man överträffar sig själv. :-) Man klarar ju oftast mer än man tror, och du är ju verkligen superduktig med din symaskin. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Duktiga du! Gillar verkligen den översta kudden :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar kudde du har som första bild, den skulle jag tänka mig att ha fast med corden till där jag bor :)

    Hoppas du har en underbar torsdag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. En till sån fin blus!!! De är verkligen jättesöta. Bild kommer...
    Och kuddarna är hur snygga som helst. Hamptons-stilen passar verkligen hos er.
    Ha en fin helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Ja, i ditt fall kan det ju inte vara svårt att blogga om DIY... *skratt* Superfint allting, och du passar så bra i klänningarnas mönster och färger. På mig skulle det kännas fel...
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. Ja du har ju massor med D.I.Y att visa upp. Fina som bara den. Dina kuddar är ju bara helt underbara. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. Dina kuddar är helt underbara. Du kan du...Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...