måndag 11 augusti 2014

Det finns alltid en baksida ;)

Vår baksida är något jag inte visat så ofta.


Det beror ju så klart på att den inte är färdig ännu, inte så rolig att se. Men det har hänt en del saker där. 

Vi (läs Mannen i mitt liv) har byggt ut några kvadratmetrar på trädecket. "Fyllt i ett hörn", kan man säga ;) förrådsväggen har fått en extra skärm för att grillen skulle ha något "att luta sig mot". 
Det blev en ny grillplats och loungehörna. 
Det blev mycket bättre att ha möbeln på den sidan av spa-badet än som tidigare hitanför. I nederkanten på bilden kommer ju uterummet ligga och det blir glasdörrar ut mot badet, som vill ha lite plats. 

Vi har planer på att sätta häck tillsammans med grannarna, på tomtgränsen. Plaskpoolen och studsmattan är grannarnas. Men den fina eken, som har tre stammar, är våran! 

Bakom förrådet vill jag gärna få till en odlingshörna så småningom. En planteringsbänk och lite redskap och hyllor på väggen. Kanske ett  litet tak, eller en pergola? 
Får Mannen i mitt liv bestämma så kommer det någon gång att finnas en pool nedgrävd utanför spa-badet och däcket byggs ut ännu en gång ;) Återstår att se hur det blir med det, men även jag som är värsta badkrukan saknade faktiskt poolen som vi hade vid förra huset, när det var som varmast på semestern ;)

Vädret har verkligen varit gynnsamt för mina örter i pallkragen! Basilikan såg enormt ledsen ut efter midsommarens näst intill frostnatt och jag hyste inget hopp... Men nu är den så stor!

Och jag som var så sent ute med frösådden! Nu har vi skördat både dill och sallad! Så himla mysigt att gå ut och plocka närproducerat på det där viset! De ynkliga stråna som sticker upp bredvid salladen skulle ha blivit salladslök, men den hinner nog inte. Nästa år finns pallkragen på plats från början och jag kan så tidigare. Ska dessutom anlägga en till krage, så jag får plats med mera. 

Ja, lite har det hänt på baksidan i alla fall, även om det är en del kvar. Och när uterumsbygget drar igång så blir det mer "husbygget-bilder" om ni vill ;)


Maria

9 kommentarer:

  1. Känns som man aldrig blir klar, när man bygger på hus! :-) Många tankar och ideer man har för kommande projekt, men gud va kul det är! :-) Här växer det också fram sakta men säkert....men det får ta lite tid, för då blir det bra och som man ville ha det. Kramizz och jag ser framemot att följa ert fortsatta arbete med baksidan. :-) /Laila

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det grönskar i din pallkrage, låt salladslöken få lite till tid, den blir säkert bra. Bra att låta saker och ting få tid på sig vare sig det är grönsaker eller byggen. Det är ju slutresultatet som räknas liksom. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Roligt att se er baksida och läsa om planerna framöver. Jättefin loungehörna, och era fönster vill jag gärna ha hemma hos mig:). Fin odling du har där!
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Kul att se baksidan :) Det kommer att bli fint. Härligt att tomten gränsar mot skogen. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. kul att få se ändå även om den inte är klar... kram

    SvaraRadera
  6. Mmm…ni har det så härligt! Älskar alla sköna platser, inne som ute. Ert däck ser perfekt ut för att koppla av, umgås, njuta. Härlig tomt och så mycket det växer i dina planeringar!

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Kul att se baksidan, även om det inte är klart ännu. Lite mer tips och inspiration till oss som kikar in hos Dig.
    Lite ynkligt i år i mina pallkragar, men nästa år så... :)
    Hoppas Du med haft en härlig sommar, och tack för Din omtanke till mig. Allt går framåt, trots att det är mycket känslor i omlopp. Men vi hoppas allt kommer att gå bra.
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig baksida ni har :) kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...