måndag 18 augusti 2014

Den här veckan...

Det här är veckan...


...då yngsta dottern, Minstingen, börjar gymnasiet! Hjälp vart tog alla år vägen????  Jag minns ju den dag då hon började förskoleklass, hur jag var orolig över att hon skulle få gå om förskoleklass för att hon var född sent på året, till skillnad mot hennes tre äldre systrar som alla är födda i början på året. Jag var orolig att hon inte skulle sitta still och hänga med. Okoncentrerad trodde jag hon var. Jag hade fel! Hon snappade minsann upp både det ena och det andra. Snabbt. Djur, framför allt hundar och hästar blev ett intresse och nu ska hon gå en hundinriktad linje på gymnasiet. Hon verkar veta vad hon vill :)
Det här är också veckan då Mellantjejen börjar sista året på gymnasiet. Hon är 95:a, men bytte gymnasielinje efter första året, så hon har alltså ett år kvar. Så skönt då har vi två "skolbarn" kvar i familjen, slipper jag känna mig allt för gammal ;) :) Vilket jag i och för sig inte gör!!! 
Det här är också veckan då en av tvillingdöttrarna är på semester med kompisar, utomlands första gången ensam utan någon familjemedlem alls...inte ens tvillingsyrran ;) 
Jobbmässigt så är det här veckan då flest nya barn börjar på förskolan. En vecka med många möten med nya familjer. En vecka som helt säkert kommer ta på krafterna ;) Mycket nytt... ;) Men också roligt att dra igång en ny termin! 


Dags att kicka igång denna nya vecka! I morgon presenterar jag vinnaren i utlottningen!

Maria

10 kommentarer:

  1. Spännande dag för minstingen idag då! Vår minsting börjar andra året.
    Kul att vara igång med uterummet. Hoppas du får en bra start på veckan, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Åh, så kul med att startskottet har gått för bygget, och jag förstår din man. Jag vill också att det ska vara klart fort, gärna igår...
    Ohh, spännande med ett hundinriktat gymnasieprogram. Aldrig hört talas om. Tycker det är skönt när barnen blir stora, och att få mer egentid. Har ju varit "mamma" så länge eftersom vi fick sladdisar.. och nu har ju barnbarnen kommit också, och fler är på G där :)
    Ja, mycket med jobbet med, inskolning här hemma med.
    Önskar Dig en finfin ny vecka, måndagskram från Kate
    PS.Fattar inte hur det gått till, men jag har tydligen missat inlägget om din fina tävling... :(

    SvaraRadera
  3. Tänk att du har så stora tjejer kramis Diana

    SvaraRadera
  4. Spännande vecka ni har framför er! Sonen börjar 7:an i morgon, man undrar hur det gått till;)
    På jobbet blir det annorlunda, nedskärningar på personalen som vi hittills varit förskonade från, så det kommer bli en tuffare höst.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ja barnen blir stora alltför snabbt...min yngsta (och den enda som bor hemma just nu) börjar andra året!! Min lilla plutt:) Tack för försöket till att hjälpa mig med "danska Ö"...tyvärr fugerade det inget vidare på min dator...hm...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Fast det är förstås jag som är en riktig sopa...det känns som om jag skulle behöva en "mentor" eller nå´t ibland :D

    SvaraRadera
  7. Min minsta började ettan idag! Det känns som om jag inte har bebisar längre iallafall!

    Har du bestämt dig om du ska övernatta i Enköping?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Åren rullar på... Jag fattar inte att min yngsta snart är myndig. Jobbet tar en del kraft nu när det är inskolningar, så styrkekramar till dig från mig! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Å så mycket nytt för dig och familjen. Visst är det ändå lite skönt att det börjar bli höst? Imorse blev det tända ljus vid frukostbordet. (klockan var fem förstås...) Mysig start på veckan.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  10. En spännande dag! :) Min minsting började 9:an idag, my god vad åren springer iväg, hjälp!!

    Wow vad bra det kommer att bli med ert uterum, vad kul att se fortsättningen!

    kramizar aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...