fredag 15 augusti 2014

Dags att koppla av, det är ju fredag!

Nu tror jag minsann att jag gjort mitt för den här veckan ;)

Om förra veckan var mjukstart, så var denna veckan raka motsatsen ;) Hel arbetsvecka med både stängningar, planeringsdagar (som "åt upp" mina tidiga dagar) och övertid. Men det har varit en riktigt bra vecka! Nya och nygamla kollegor på min avdelning, många bra diskussioner och många skratt! Det bådar gott inför hösten som väntar! 

När jag kom hem idag hade jag tänkt att ta dagens powerwalk, men just precis som jag hade bytt om till träningskläderna.... Vad händer....?

Himlen öppnar sig och det ösregnar, verkligen tokregnar! Går ju inte att gå då heller :(  Förutom att jag skulle blivit genomblöt innan jag passerat postlådan, så skulle min kropp blivit prickig av blåmärken! Alltså, vi snackar stoooora regndroppar!!! 

Något vettigt måste jag ju göra, så jag drog igång och gjorde en storstädning i hallen och kapprummet. Rensade ur alla korgar med vantar, mössor, halsdukar m.m. Beordrade mina familjemedlemmar att plocka bort överflödiga skor och jackor (jodå, även jag plockade bort mitt), torkade lister, hyllor, golv m.m.  Så nu är det bara fönsterputs kvar, och det får bli en annan dag. Nu tar jag kväll! Fredagkväll! Skulle nog kunna tänkas bli ett bad, faktiskt ;) 

Visst är den lilla lilla vasen söt? Den är från HM Home och tärningarna är från ett Trädgårdsyatzy ;) Och rosen är från krukan ute på porchen ;) 

Trevlig fredag på er!  Och missa inte utlottningen där du kan vinna en hemsydd blus, om du är intresserad!
(Du hittar den HÄR)


Maria

3 kommentarer:

  1. Den vasen gillar jag. Här öppnade sig himlen också, så trist när man tänkt att sitta ute och grilla. Tur att jag gick min PW i morse innan jobbet. Tack för att du röstar på mig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Typiskt att det började regna! Annars hade jag gått med dig på en PW, jag behöver få upp kondisen;)
    Vi har haft planeringsdag med jobbet på min första arbetsdag. Inte så kul, vi har drabbats av personalnedskärningar för första gången. Är nog inte van att sitta still för jisses vilken huvudvärk jag fick.
    Söt vad med söt ros.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Himlen har öppnat sig många gånger nu på senaste.. Men idag ska jag ta en promenad med vagnen! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...