onsdag 13 augusti 2014

Billiga boots som stod mig dyrt... ;)

Igår köpte jag boots till hösten...

Hade sett på nätet att det inte fanns många kvar i min storlek, i "min" butik.


På lunchrasten sms:ade jag Mannen i mitt liv och frågade om han ville följa med in och kolla om det fanns några kvar. Ja, om jag utlovade "skräpmat" blev svaret ;) Kör till, alltid kul med sällskap och skräpmat är inget vi äter i "onödan". 
Nu är det ju så att vi har fyra ungdomar som fortfarande är bosatta hemma hos oss, och vi sörjer för att även de blir mätta... Så med bilen fylld drog vi in till Uppsala.

Bootsen (från Din Sko) fanns kvar och efter att ha provat dem och betalat de 599 kronorna (bra pris tyckte jag som även vill lägga pengarna på en del annat just nu) som det stod på prislappen, rattades bilen mot drive-through hos hamburgerkedjan av svenskt ursprung. 
Eftersom det inte är ofta vi äter skräpmat, så kan man ju lika gärna "slå på stort". Stora menyer och godare tillbehör (ni kanske känner till den där lådan som förutom pommes även innehåller jalapenos, rödlök och smältost? t ex...) följde med oss hem i påsen, som slutade med en hel kasse ;) När det var betalat och klart så insåg jag att om jag hade åkt ensam och köpt bootsen, så hade jag kunnat lägga de där matpengarna på ett bar boots för det dubbla priset, istället;) Men då hade vi heller inte haft en rolig stund i kön till drive-through, det blev några skratt över ett och annat ;)
Vad jag däremot hade kunnat vara utan, var det magonda jag hade inatt över den där megaburgaren och det smakstarka innehållet i lådan ;) Det var priset jag fick betala, liksom ;) 

Så om de där bootsen var så billiga i slutänden, nja... jag vet inte det jag ;):)  


Maria






12 kommentarer:

  1. Hihi, så det kan gå:) Men botsen är supersnygga och ni fick en trevlig stund tillsammans, det är ju det viktiga:)
    Trevlig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jaa så kan man ju tänka också. Men du fick dom ju till ett bra pris och snygga var dom ju också, men tråkigt med magont. Här i Sydnärke verkar alla drabbas av magsjuka så jag håller tummar och tår att jag inte blir smittad. Inte kul med magont hoppas du mår bättre idag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vädigt snygga boots som kommer vara fina till hösten o vinterns alla kläder. Mindre kul med magont men tur att du mådde bättre på morgonen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ibland behöver man dagar när man unnar sig saker fast det kostar mer än planerat. Det kanske är den där känslan att bara göra det som faller en in som är så skön. Hoppas att magen inte dog för mycket stryk. /maria

    SvaraRadera
  5. Hihi det var ett roligt inlägg. Sådär ser verkligheten ofta ut när man ska fynda ;) det blir lite ologiskt alltihopa. Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Snygga boots och fantastisk matte, tur att ni hade kul och fy för ont i magen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Men i alla fall fick du super snygga boots... ;) Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Haha...ibland blir allt bara tokigt...fast man kommer inte på det förrän efteråt...snygga var de iaf:D Kram

    SvaraRadera
  9. God morgon!
    Jättesnygga boots!! Håller med dej..att priserna blivit höga, på snabbmatställena. Men som sagt, vad gör det..när ni hade en trevlig stund..!
    Ha en fortsatt härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Jättefina boots....men trist med det magonda, men trevligt hade ni ju, och jag hoppas du mår bättre idag :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  11. Ja, så kan det bli! Snygga boots och det var säkert trevligare att köpa dem med familjen som sällskap. Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. En både bra och dålig dag alltså! Snygga boots för övrigt!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...