lördag 23 augusti 2014

Avkopplande lördag!

Sen lördag kväll (nästan natt) och vi sitter fortfarande ute...

Det har varit en lugn lördag med total avkoppling från morgon till kväll! Mysigaste lördag morgon där jag vaknar tiiidigt tidigt av att dottern kommer hem från Cypern. Senare samma morgon vaknar jag igen av att det doftar bacon och äggröra... härliga barn, som fixat!!! :) 

Efter en lååång frukost med hela flocken samlad (Åh, vad jag gillar de stunderna!!!) gick jag och Minstingen ut med lillvovven på gården.

Vått i gräset betyder blött och kallt om tassarna, vilket inte är skönt... ;)


Dags för agility-träning ;)
Och andra tricks...
Jag tog även en runda med kameran. Hade ju lovat er en bild på uterumsbygget...
Taket är tätt och  det är här vi sitter nu ikväll...
Visserligen fortfarande i haket, men nu har vi ett ordentligt tak, så det stänker inte in när det regnar ;) En hel del jobb kvar innan det är ett färdigt vinterbonat uterum, men den som väntar på något gott...

Han är händig och duktig, Mannen i mitt liv. Titta bara på detaljerna på husknuten...

Och dekorerna ovan fönstren. 
Vi hann även med en sväng i skogen på förmiddagen, jag  Minstingen och lillvovven.


Det är så otroligt skönt att ha skogen alldeles inpå knuten!

Det finns en stig upp i skogen, inte långt från vårt hus. Man ser alltså huset från stigens början ;)

En skön hemmalördag med andra ord! Grillade hemgjorda burgare till middag och närproducerad sallad till...

Plockat i regnet ur egen odling. Gillar! Det är allt något speciellt att plocka in från trädgården, eller hur!? 

Säsongens första brasa har också tänts idag, denna lördag kväll! Myyyys! Hoppas ni andra haft en lika skön lördag som jag!


Maria

7 kommentarer:

  1. vilken skön lördag ni haft! Just denna årstid känns det extra härligt med skogen och man dras liksom dit:) Så duktig han är din mr som fixar så mycket fint och du med, framsidan är jättefint stylad. kramkram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jätteskön lördag. Ja att ha naturen nära är för mig lyx. Uppskattar det mer än att ha krogar och stadsliv nära. Man kan ju ha både och... Fniss! Brasa här med i går. Vad fint det kommer bli med ert uterum. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lördag ni haft med såå mycket glädje i. Ert hus är såå fint. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder och vad fort det går med uterummet... Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig lördag ni haft. Kul med agility:) Mysigt med tänd brasa.
    Vi har funderingar på att måla huset vitt, inte i år men kanske nästa vår. Vad har ni för vit färg på huset?
    Tycker det är jättefin! Och era pardörrar med rutor runt om är hur snyggt som helst. Tyvärr kan vi inte ha pardörrar, entrén är för smal. Var kommer era dörrar ifrån? Nu blev det många frågor:)
    Ha finaste söndagen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Låter som en toppenlördag!
    Verkar kul med agility!!!

    Åh ert uterum kommer bli magiskt!!!

    kram Malin

    SvaraRadera
  7. Det låter som en riktigt härlig lördag, hoppas att din söndag blir lika fin! Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...