onsdag 25 juni 2014

Mitt i veckan: en avbruten kaprifol och ett filmtips

God morgon! Mitt i arbetsveckan!


Jag sitter vid frukostbordet, nyduschad efter en halvtimmes pw här på morgonen. Har insett att ska jag få motion som rutin så funkar det bäst på morgnarna. 
Igår råkade jag bryta av toppen på en slinga av kaprifolen :(  jag skulle bara hjälpa den runt lite på spaljén... Nu får den pryda "spishyllan" istället. Den fina vasen som den sitter i, kommer från Blomsterlandet och klockan har jag köpt hos Rost och Russin i Sigtuna. 

Och så var det filmtipset...

bild via


Sägs vara den sanna historien om börsmäklaren Jordan Belfort. Ja vad ska jag säga? En tre timmar lång film, som i och för sig gick rätt fort (jag har lite svårt för allt för långa filmer) men den kändes lite väl överdriven och hade nog kunnat kortas ner med 20-30 min utan att det hade förstört handlingen ;) Ändå kan jag rekommendera den, för visst fick man sig ett litet skratt och visst får den en att tänka efter lite, när det gäller makt och rikedom, kvinnor och droger... Och som vanligt gör DiCaprio en strålande insats!

Se den en regnig dag på semestern, är mitt tips!


Maria


9 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl typiskt när man vill hjälpa växterna att komma på rätt bana, då går de av. Tack för filmtipset, jag brukar alltid kolla hos dig när vi ska titta på film.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. God morgon på dig! Visst funkar det bäst på morgonen. Jag är nog en riktigt morgonmänniska. Vaknade kl 5 men tänkte att det är väl ändå liiiite för tidigt att gå upp. Inget inbokat förrän till eftermiddagen, då det väntar en tur till Lidköping för att träffa en av våra (nu vuxna) fostertjejer. Alltid roligt att träffas, ta en fika och prata om livet...
    Topparna på blommorna har en viss förmåga att gå av. Jag brukar trycka ner dom i kanten på en kruka med jord. Oftast tar de sig. Jag har t o m fått tomattjuvarna att växa... gratis är gott, du vet ;-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Hej min vän.
    Hoppas allt är bra med dig :)
    Jo, det är bäst på morgonen, helt klart, annars kan det bli att man får annat för sig och det inte blir av :)
    Jag börjar så tidigt så jag har bara möjlighet att motionera på mornarna på helgen, men bättre än ingenting!
    Stooor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Hall¨! Härligt med motion på morgonen! Men nu får jag vänta till ryggen säger ja igen...
    Typiskt att bryta av blomman, det brukar jag göra på orkideérna, tyvärr!!
    Gaahhh, snart semester.... hoppas jag! Kollegerna ringde och sa att det såg inte ut som om det skulle gå ihop sig v 28, så jag kanske måste in i alla fall och täcka upp. Jag har ju också 5 veckor i år!!!!! Så himla skönt!
    Annars hade jag tänkt föreslå en snabbdate under v 28, men nu får vi se hur det ser ut.... Får återkomma till Dig och se om det fungerar, och om Du har tid!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Skönt med motion på morgonkvisten, jag är också morgon människa.
    Vad synd att du bröt av kvisten men den ser ju himla fin ut i vasen.
    Den filmen har vi inte sett så den kanske man ska hyra en regning dag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Hej fina du!
    vad duktig du är som ger dig ut på morgonen.
    Skönt att ha det gjort och himmel så härligt med en så lååång semester framför sig.
    å så ler jag åt alla fina midsommarbilder...fniss...särskilt svärfar då...;)
    du har en utmaning hos mig om du vill ha den..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Bästa sättet att starta dagen på, att ta en promenad på morgonen. Den filmen har jag här hemma så den ska jag kika på. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Härligt med pw på morgonen! Ja, den filmen var annorlunda och sevärd.

    Blomman blev ju trots allt vacker i den fina vasen.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...