söndag 6 april 2014

Söndag med full aktivitet och ett filmtips

Söndag kväll, strax läggdags ;)


Här i "Villa Wiker" har det varit full rulle idag! Efter en mysig söndagsfrukost i soffan, så gav vi oss ut och räfsade lite löv och torrt gammalt gräs från gräsmattan, jag och Mannen i mitt liv. Vi grillade och åt korv med bröd ute. Mysigt, men ingen sol så det var allt lite kyligt ;)

Minstingen satte upp agility-banan och tränade med Ferry. Åh, vad han gillar det! Koncentrationen är hög! 
När jag kom in sen, efter lunch, fick jag ett ryck och städade ur  kökslådorna som innehåller skafferivaror. Rensade och gjorde rent. Något som jag tänkt på en tid, äntligen är det gjort. Sen bar det av till återvinningscentralen med skräp och förpackningar. 
Till och med sovrummet hann jag med att "piffa" med nya gardiner och putsade fönster. Visar er en annan gång, hur det blev. Hjälpte mellantjejen att putsa hennes fönster också mellan pizzamiddag och söndagsfilm ;) 
Söndagsfilmen denna gång blev en spännande actionthriller. 


bild via

Jag gillar inte att sitta där och leta film (vi hyr via tv´n) så det fick bli en som Mannen i mitt liv hade letat fram tidigare under dagen. En actionfilm, sa han, och när jag läste att det var en action-thriller så ökade förhoppningarna om att det skulle vara en bra film. Endast action är inte det bästa jag vet. 
Jag blev inte besviken det var en actionthriller i hög klass! Spännande så man satt och bet ihop käkarna, typ... ;) Rekommenderar den om ni inte sett den redan!

Nu ska jag strax krypa ner i sängen i det nypiffade sovrummet. Imorgon blir det en lång dag. Ska starta med en powerwalk, och sedan blir det jobb med kvällsmöte på det. Sen hoppas jag att jag fått min "Drömhem", så jag kan stilla min nyfikenhet ;) 

Go´natt på er allihop! 

Maria


12 kommentarer:

  1. Gillar dina filmtips och nypfiff ;) Skön söndag ni haft!

    Ha en fin vecka fina du!

    xx

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Men ååå så fin han är lilla Ferry..;) Å va roligt att han gillar det där så mycket..;) Sally fattar inte vitsen med att hoppa genom saker och gör det bara o hon får något riktigt gott....haha..
    Mysigt med film och ååå va söt hon är...din mellantjej. Mysigt med ett glas vitt och nog är det lite märkligt när man plötsligt skålar med sitt barn..;)
    Å va spännande med reportaget!! Då ska jag skynda mig att köpa det numret då det kommer..;)
    Ha en ny härlig vecka och vad skön start du får i morgon bitti..;)
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Mysigt att lägga sig i ett nypiffat sovrum. Du vet hur mycket jag uppskattar dina filmtips. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Mysig söndag :) spännande med reportage kram Diana

    SvaraRadera
  5. My sunday is always full of reason to work cause i am a project manager lucky all those people who are having time watching cause in my holiday i only enjoy my life.

    SvaraRadera
  6. Ville bara säga ..vilken jättefin blogg, kommer absolut att titta in fler gånger för att få inspiration !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Det där ser ut att vara en film i min smak. Försökte mig på att se färdigt Emma, den där gamla romantiska saken, men det gick banne mig inte. Gäsp... Näe lite fart får det allt vara.
    Nu regnar det äntligen, så man kan vara inne o greja lite... jag vill bara UT när solen skiner.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Men wow vad du har hunnit med mycket!
    Vilket coolt foto med hunden! Måste vara hur kul som helst för en hund!

    Tack för filmtips det behövs nuförtiden då jag är urusel på att hänga med!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Fnissar lite...filmtipsen som du visat det senaste..är precis dom vi också sett!
    Homefront..är en riktigt bra film, tycker jag!!
    Ha en fortsatt mysig måndag! Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!

    Du har väl inte missat att Fabriken har slagit upp portarna igen!?
    Du är hur som helst varmt välkommen :)

    tina | fabriken

    SvaraRadera
  11. Åh så mycket kul! :-)

    Trött efter dagar i Köln. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  12. Härligt med utedagar..
    Hade oxå utrensning för ett tag sen, herregud vad mycket det blev som jag kastade;)
    Önskar dig en fin vecka, kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...