torsdag 20 mars 2014

Slutet på veckan med ett par filmtips

Torsdag. Redan. Snart helg!

Jag slutar ganska tidigt på torsdagar och brukar dra igång veckostädningen med detsamma som jag kommer hem. Skönt att få undan det på en gång. Det är så härligt att njuta av nystädat på torsdagkväll och fredag morgon. Har man tur känns det nystädat även fredagkväll och möjligen lördagmorgon... ;)  Vill gärna ha lite "helgblommor" också! Jag köpte rosor, redan i tisdags och hoppas de står sig till lördag morgon åtminstone ;) 

Om ni är sugna på att se någon film så kommer det ett par filmtips här. Båda handlar på sätt och vis om Vita Huset, men de är väldigt olika varandra.


Bild via

Olympus has fallen, släpptes på DVD/Blue-ray redan i höstas, så ni är nog många som sett den redan! Själv såg jag den i förra veckan, när jag var trött en söndagkväll och trodde jag skulle somna från en film.  Därför fick Mannen i mitt liv fria händer att välja film, och tro det eller ej, men av alla filmer så fick jag för mig att han skulle välja just denna. Och det gjorde han ;) Vi har pratat om att se den, men det har inte blivit av. Mannen i mitt liv har nog trott att jag inte vill se den, för att det är en actionfilm ;) Men den var bra! En action-thriller och det brukar jag gilla. 


Filmen vi såg i söndag, The Butler, var ännu bättre! En gripande film där man inte kan fatta att sådan rasdiskriminering förekommer i så pass modern tid... Säger bara: Se den! 

Vet att ganska många av er uppskattar filmtips, och ni vet väl att ni hittar alla mina filmtips under etiketten "Filmtips" till vänster i menyn här på sidan? 


Maria

10 kommentarer:

  1. Tack för filmtipsen kramis Diana

    SvaraRadera
  2. Jag tackar för dina filmtips. Bra att alla finns på sidan, eftersom jag glömmer vad filmerna heter.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej ja filmtips är alltid bra. Vi ser inte film ofta här inte.
    Fast i lördags slog vi på stort o hyrde.

    Såg White house down, den tipsar jag till dig nu då.
    Den ska visst vara lite som Olympus has fallen.

    Så tack för filmtipset, den ska jag se nästa gång.
    Så kan du se den jag tipsade om, om du nu inte redan sett den :)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Filmtips! Jag tackar och tar emot:)

    trevlig helg!
    kram lisa

    SvaraRadera
  5. Tack för härliga filmtips.Jag tackar och tar emot .Ha en skön torsdag.Kramar Rita

    SvaraRadera
  6. Härligt att "få" det storstädat inför helgen!

    Perfekt med filmtips, låter som filmer jag skulle gilla!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Men du, så mycket snö ni har!
    Visst är det härligt när städningen är gjord, och att få in lite färska blommor då, är ju ljuvligt!!
    Tack för filmtipsen!!
    Ha en fortsatt bra dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Tack! ja vi ser ju inte så ofta på film men ibland så, då vet jag vart jag ska leta tips. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Jag har sett Olympus has fallen och den var både spännande och bra. The Butler har jag ännu inte sett. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  10. Älskar dina filmtips, de har räddat mig under många långa sömnlösa nätter. Ha en skön fredag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...