onsdag 15 januari 2014

Verklighetens vardag och ett "glammigt" filmtips ;)

Men vissa dagar alltså...


Idag var en sådan där dag som man helst inte vill ha för många av. Jag hade lite sovmorgon idag, och gick upp i tid, tog det lugnt, plockade ur diskmaskinen som hade jobbat på bra under natten, åt frukost i lugn och ro, och när jag skulle hänga en maskin tvätt så började allt spåra ur…
Egentligen hade det inte med tvätten att göra utan mer att jag upptäckte att någon trampat in en ordentlig hundskit (Någon i min kära familj som inte plockat upp efter sig, eller efter en hund rättare sagt) under en sko. Det var inte lite...(Ja, ni kan ju tänka er vilka resultat det blir när en 45 kilos hund har gjort "nummer 2"?! ;) Denna sko hade ju sedan trampat runt lite på mattan (plast och tvättbar tack och lov!!!) och även på golvet.
Där rök min morgonpromenad som jag hade tänkt ta, för en gångs skull :( Istället var det bara att reda på skiten, och nu var det ju också så, att i denna groventré där detta utspelade sig denna morgon, där stod ett gäng kassar med diverse skräp som skulle fraktas till återvinningscentralen ikväll. Alltså var jag tvungen att bära ut detta i bilen också. 
Jag tror banne mig att det rykte ur mina öron, så arg och irriterad var jag över detta. Det är ju inte första gången som jag upptäcker att någon trampat in med hundskit. Varför just jag, liksom???!!!! 
När jag till sist var klar (torkat golv, gjort rent skosulan, slängt i mattan i maskinen, tvättat händerna femtielva gånger, trots handskar) precis i tid för att gå till jobbet, så upptäcker jag dessutom att julpyntet står kvar i vårt gästrum! ;) Och jag som sagt att jag plockat bort allt ;) Haha, det är verklighetens vardag hos Wikers ;) 



Väl på jobbet berättar jag för kollegerna om min skitmorgon, pustar ut, tar en kopp kaffe och njuter av att få vara ute i friska luften. Sen så händer det att jag klämmer mitt finger i ett barns sele i vagnen, när jag spänner fast barnet. Ajaj, det gör oooont! Konstaterar för min kollega att det inte är min dag, och hon säger skämtsamt -"Hur ska den här dagen sluta för dig?
Och det kan jag ju säga att en halvtimme innan jag slutade, så skulle jag lyfta upp en låda med leksaker på ett skåp,och eftersom jag inte är så lång behövde jag skarva på längden med en stol. Och det ville sig inte bättre än att jag stukade till foten ordentligt när jag klev ner. I ren reflex och smärta höll det på att slinka ur en svordom ur min mun, men lyckades hejda den, så det blev bara ett konstigt läte. Inte svära på jobbet! Men jäk…ar vad ont det gjorde. Och gör fortfarande :(  
En dag i vardagen långt från glamour och lyx! Verkligheten kallas det ;) Glamour och lyx däremot, fanns det gott om i en av alla filmer vi såg under jullovet.


The great Gatsby!
Något fick mig att nästan lite löjligt förälska mig i filmen. Drömde mig allt in i miljön, en aning. Så vackra hus, bilar, kläder, människor. Ja, jag blev allt lite tagen av den! Har ni sett den? Om inte, gör det!!!
Lite glamor och lyx hade inte varit fel, just nu. Istället sitter jag här med stukad fot och julsaker kvar, långt efter trettondagen ;) 

Tror faktiskt att jag ska trösta mig med att "vardagslyxa" med en film. Monica Z. Har ni sett den? Är den bra? Har hört att den ska vara bra i alla fall ;)



Maria

14 kommentarer:

  1. Fy farao vilken skitdag! Hoppas din fot läker så att vi ses i morgon. Tack för det fina halsbandet. Jag fick det idag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, det är bara att instämma - en riktig SKITdag ;)

    Men du, utnyttja läget... Upp med foten på en pall och låt familjen "passa upp" på dig nu :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Höjden av otur! Vilken dag!! Jag håller med... resten av dagen är det bara du som gäller! Uppassning tack :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken skitdag! Hoppas morgondagen blir mycket, mycket bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vilken dag! Hoppas den slutade bättre än den började. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Naaaaw tussan!!
    Stackars dig.. vilken dag! Faaast man fnissar ju lite...hihi...liiiite...;)
    Hoppas foten blir bra snabbt så du inte blir sjukskriven också.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Åh ingen bra onsdag! Oglammiga vardagen ja den känner jag igen ;)
    Hoppas din torsdag blir bättre, kram Suss

    SvaraRadera
  8. God morgon!
    Håller med dej..vissa dagar skulle man inte gå upp!
    Vilken dag du hade...och just hunds...luktar ju sååå illa!!
    Hoppas att dagen idag blir bättre...:-)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. *Skratt*... Förlåt, men det var nästan som en komedi-film.... Men stackare, hoppas att foten är till det bättre idag!!
    Massor av torsdagkramar till Dig Maria, från Kate

    SvaraRadera
  10. Åh, men vissa dagar alltså, hade en perfekt dag på Formex med ett trist avslut inbrott i svärmors bil, hon som hade varit snäll och forslat dit mig och alla saker...kram Diana

    SvaraRadera
  11. Oj, vilken dag! Nej tack, såna kan man va utan. Det var väl ditt stjärntecken som stod "fel", hihi...
    Hund-pooh inne, gäh, det är ju bara så äckligt! Jag brukar plocka bort med sån "gaffel" som man mockar i stallet med. Oftast sticker han upp i skogen... men ibland så ligger det där det inte ska ligga...Brukar lyssna på musiken från filmen på Spotify, men har inte sett den. Är vansinnigt förtjust i den tidens mode...och har sett den äldre versionen.
    Hoppas resten av veckan blir lite bättre.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Din stackare. Vissa dagar blir bara så, känns som att man borde stannat under täcket. . .

    Tänkte faktiskt se Monica Z i kväll.

    Kram N

    SvaraRadera
  13. Men fy tusan vilken skitdag, vissa dagar borde man bara legat kvar i sängen o drömt sött vidare. Hoppas foten klarar sig så du slipper hoppa på kryckor. Blev själv också helt n love i Gatsbyfilmen o jag kan varmt rekommendera Monica Z. Ta hand om dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Jag är en SANN glam prinsessa och älskar allt ala Hollywood :) brukar kolla Real house wives of Beverly Hills...de är sjukt roliga . Ska kolla den filmen och Leonardo är en gammal crush haha

    Ny post ute...hur man gör om loppisfynd :)

    Ha en härlig vinterhelg :)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...