torsdag 16 januari 2014

Ny lampa, nystädat och Monica Z.

Go kväll!


Torsdag kväll och huset är nystädat, och sängen renbäddad. Helgen är i antågande och min fot är förvånansvärt okej, med tanke på hur ont det gjorde i den igår kväll :(  Tack för alla krya-på-hälsningar! Säker på att det var det som hjälpte! ;) :) Idag har det varit en normal dag ;) :)

Vad tycker ni om min nya lampa? Egentligen ska den hänga i ett fönster, men tills den fått stickproppen utbytt mot rätt variant, så får den stå på den platsbyggda bokhyllan. Den är från Ellos, som har mycket fina, bra och prisvärda lampor. Ofta får man fina procenterbjudanden där, och då kostar sakerna lite mindre ;) 

Vi tittade på filmen "Monica Z" igår.

Bild via

Ja, den var bra! Både stundtals rolig, allvarlig och eftertänksam på olika sätt och vis. Helt klart sevärd! 


Maria


18 kommentarer:

  1. Har också kikat in på Ellos, och visst har dom jätte mycket fint.
    Gillar din lampa.
    Är lite sugen på att se den filmen, kanske får bli till helgen, tack för tipset.
    Kram på dig. /Pia

    SvaraRadera
  2. tack för filmtips, då ska jag nog kolla på den filmen. Kram anette

    SvaraRadera
  3. Härligt med nystädat inför helgen som kommer! "Bygglampor" är riktigt snyggt! Gillar´t! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Tycker att lampan är superfin så som du har den nu. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hoppas din dag var bättre idag än vad den var igår!! Ibland kommer liksom allt på en gång.
    Är det samma person som inte ser vad den går?? :)

    Gatsby såg vi innan jul och den var lite speciell har jag för mig? Vet inte om jag gilla den? Den var inte dålig utan bara annorlunda.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Skönt att foten är bättre! Men vilken snygg lampa, måste nog kika in hos Ellos:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ellos har en massa fint i nya katalogen, och rabatterna kan man ju inte alltid tacka nej till ;-)
    Nä fy vilken dag du hade igår, förstår frustration och rök ur öronen ;-) ja det är väl så vi alla har det ibland, och det är väl lite av verkligheten som du säger.. Skönt att det inte blev värre med foten
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Ja, jätteskönt att din fot är bättre!! Puh, vilken dag du hade.

    Snygg lampa. Ellos har massor av fint!

    Sköt om dig och en ha fin helg xoxo

    SvaraRadera
  9. Superfin lampa, Ellos har verkligen mycket fint i sitt sortiment! Och snyggt att ha lampan stående på bordet också. Läste nyss hur din miserabla dag var i inlägget nedan, men åååh vad drygt med allt, haha :) Vissa dagar är helt enkelt otursdagar. Bra dock att din fot börjat kännas bättre :)

    Många helgkramizar aka

    SvaraRadera
  10. Skönt att du är bättre i foten. Det är inte kul att vara "justerad". Snygg lampa. Gillar den färgen på metallen. Här sätts lampor upp också, de nya från ön ska hitta en plats på gården...förvånansvärt att de moderna ändå passar i sekelskifteshus. Kanske för att det är högt i tak...
    Kallt o eländigt, inte många grader men blåsigt, och första täckesdagen för Lilleman. Det va skönt, tyckte han...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Jag gillar lampan. Snygg!
    Ellos har faktiskt blivit riktigt duktiga på inredning och precis som du säger så är det kul med deras rabatter då man kan passa på att shoppa fina saker riktigt billigt.

    Trevlig helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Så skönt det låter men nystädat och renbäddat inför helgen!
    Snygg lampa! Jag måste nog ta mig en titt hos Ellos... jag har ju en hel del fönster som saknar lampor nu :)

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Très belle lampe en laiton. Je l'aime posé ainsi !
    Belle journée !

    Anne

    SvaraRadera
  14. Fin lampa som passade bra där! Skönt att du haft en bra dag idag iaf:) Och den filmen kikade jag på idag, får nog bli den en annan dag!
    Mysig kväll, kram fredrika

    SvaraRadera
  15. Snygg lampa! Passar perfekt hos dig!
    Önskar dig en trevlig helg, kram Suss

    SvaraRadera
  16. Riktigt snygg lampa! Ha en fin helg goding! :) Kramen

    SvaraRadera
  17. Kanonsnygg lampa. Och den där fågeln! Jag har en lika dan, men ljust trä. Och jag älskar den! Den har inte fått komma fram än efter julen. Vill liksom att den ska bli ännu mera efterlängtad när den väl får komma fram.

    Grattis till döttrarna i efterskott! Den där Monica Z-filmen har vi också pratat om att se.

    Ska bli så kul att ses snart!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...