onsdag 8 januari 2014

En kväll i januari, med ett filmtips

Januarikväll och jag hittar en härlig bild...


En härlig bild från vår Greklandsresa i höstas. En bild på fyren som vi såg från hotellet. Jag vet inte vad det är med mig och fyrar? Jag har länge gillat fyrar. På 90-00:talet hade jag lite "dille" på prydnadsföremål, ljuslyktor och tavlor med just fyrar. 
Undrar om det inte var starten till min förkärlek för New Englandstilen? Så är det nog! 
Det är en januarikväll där jag känner mig "inte helt pigg". Det är något som inte riktigt stämmer. Trött och en mage som bråkar lite med mig. Bästa sättet för mig att ta det lugnt och inte göra något är att se en film. Annars har jag rätt svårt att inte fara runt och göra en massa "nödvändiga måsten" ;)

Sagt och gjort!

bild via

Det blev en thriller. En spion-thriller med mycket action. Riktigt bra, var den! 

Hopppas ni haft en bra "Lilla-lördagen"!? I morgon är det torsdag redan ;)


Maria


6 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas du är piggare idag.
    Jag gillar också fyrar. Det är lite mystik runt dom, finns en historia runt och i dom från förr när de användes av folket. När folk bodde i dom. Kan inte ha varit så lätt alla gånger när vädrets makter låg på.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Tur jag har Dig, Maria så jag får en massa filmförslag nu när jag är sjukskriven. Kan jag ligga i soffan och äta praliner och titta på en massa spännande filmer... ;)
    Tack för Din omtanke, och visst är det så med mitt yrke att man har svårt att släppa taget om "samvetet". Men jag har en underbar vikarie som "mina" barn älskar, och det känns otroligt bra!! Och visst är det så att mycket av det som "hände" har satt sina spår...
    Ser gärna fram emot en träff med Dig i vår. Har tänkt tanken flera gånger...
    Nu är det mammografidags. Hoppas jag slipper komma tillbaka som sist. Vill jag inte uppleva igen...
    Torsdagkramar från Kate

    SvaraRadera
  3. Åå krya på dig!
    det lät mysigt med soffhäng och filmkväll.
    Vilken underbart vacker bild på fyren och jo du har nog rätt. Den perioden som även jag haft kanske la grunden till en kärlek för New England... fast nu har ju jag kanske inte den stilen fullt ut men lite inslag har jag nog och jag dras alltid till bilder av den stilen.
    Hoppas du känner dig bättre i dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Nämen nu ser jag ju!!
    Vi ska ju på samma bloggevent, å va kul!! Då kommer vi ju ses..;)
    Kram igen

    SvaraRadera
  5. Gillar också fyrar och hav. Fin bild!

    Kram N

    SvaraRadera
  6. Krya på dej, vännen! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...