torsdag 2 januari 2014

Dagens kap och ett riktigt bra filmtips!

På vår köksö står numera ett par riktigt snygga ljuslyktor!
De är helt klart dagens bästa kap! Var in till stan en sväng idag och hittade lite smått och gott på rea. Bland annat dessa toksnygga ljuslyktor! Gissar att de hörde till julsortimentet, men för mig är det året-runt-lyktor i svensk tolkning av New England-stil =) 


Priset gör dem absolut till dagens kap! Endast 74 kronor och 50 öre!!!! Istället för 299:- som de kostat till ordinarie pris. 

Tips, tips alltså! Löp å köp! ;) Rusta heter butiken ;)  Senaste numret av det ljuvliga inredningsmagasinet ligger minsann där på köksön också ;)  Tokgillar den tidningen just nu ;) Nyårsbuketten har också flyttat till ön. Fortfarande lika vacker!

På nyårsaftonen investerade vi i ett stativ och en fjärrkontroll till kameran, så jag passade på att leka lite nu när jag skulle fota lyktorna. (Vårt kök har ni väl aaaaldrig sett förr va??? ;) ;)


Jag njuter av min långledighet och kopplar av, gör roliga saker och ser på filmer. Nu i kväll har vi sett en riktigt bra film, som jag vill tipsa er om!

bild via

Mannen i mitt liv fick fria händer att hyra film, så länge det inte blev alltför science fictionaktigt eller något fantasy...
Han valde ut en film och berättade för mig att jag skulle få en dos av "New Port" som jag gillar så mycket  ;) 
Jo, nog fick jag det! Vilken miljö! Åh, vill åka dit! Filmen var verkligen toppen-toppen. Både spännande, rolig, sorglig, skrämmande, romantisk... Ja, den hade det mesta faktiskt! Se den! 

Så nu är jag skyldig att se en actionfilm tillsammans med Mannen i mitt liv, säger han ;) 


Maria


14 kommentarer:

  1. Coola lyktor. Jag är lite inne på den stilen också, har du kollat in nya Jotex-katalogen.. Ghaaa vad snygga saker :-) En härlig stil. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina lyktor. Skulle passa hos dottern, får nog åka dit i morgon.
    Jag älskar dina filmtips.
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Superfina lyktor, får bli en tur till Rusta då:)
    Har sett filmen, jättebra!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Stjärnor... på vad som helst, gillas skarpt :-) Har fått riktig dille på stjärnor :-) Snyggt kök som man kan se mååååånga gånger! Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Super snygga lyktor, kul med lite nytt. Tack för filmtipset, länge sedan jag såg en bra film.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Superfina lyktor, tokgillar och tack för filmtipset kram Diana

    SvaraRadera
  7. Ta och ge, det gäller filmval även här... Insåg imorse att vi numera inte har TV3, vilket gör husse lätt irriterad (ishockey) och mig (valde fel leverantör/snålhet-bedrar-vishet). Jag kan ju se Revenge på play men inte hockeyn,,, vilka välfärdsproblem, va?
    Ursnygga lyktor. Ibland har man tur...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Jag kan nog se allt i filmväg förutom sci-fiction, det intresserar mig inte alls ;-)
    Såklart lyktorna passar året runt, jättefina och hela erat kök är ju så fint... Kanske skulle man försöka sig på att hitta lite pynt t nästa år!

    Trevlig helg och njut av några dagars ledighet till
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Ahhh, och jag som aldrig gick in på Rusta igår....:( Stativ handlade jag i mellandagarna med, men någon självutlösare passade tyvärr inte kameran...
    Filmen kanske kan ses ikväll!!
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. Riktigt, riktigt snygga ljuslyktor och dom är ju som gjorda för ert hem. Var på Rusta igår men julsortimentshyllorna gapade verkligen tomma i Borås, allt var borta!!
    Den filmen verkar passa mig, måste se! men vi har så olika smak här hemma så jag får nog titta själv, om inte någon av döttrarna är hemma förståss.

    En riktigt God fortsättning på det nya året!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  11. Vilka snyggingar...och vilket kap. Det är lycka det. Kram anette

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Kan titta på ditt kök flera gånger!! Det är så smakfullt och snyggt! Fina lyktor, och perfekt pris!
    Önskar dej en fortsatt mysig fredagskväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Jamen reor är bara bäst...vilket fynd. Den filmen är bara så bra o jag kan tänka mig att du fick din dos av New Portstil....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Tack för tipset på lyktorna, har varit och köpt två förpackningar som jag ska ha på trädgårdsbordet i sommar. Filmen har jag sett och den är också toppen. Kram U

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...