tisdag 3 december 2013

Vinterpyntad porch

Mera vinterpynt på plats!



I eftermiddags fixade jag till vinterpyntet ute på porchen. 
Mannen i mitt liv satte upp ljusslingorna i helgen, och nu är även resten på plats! :)
Skidorna, som jag fyndade på semestern, i samhällets "loppisbod". Nu är de på plats tillsammans med lite granris i stora krukan. Hängde några zinkhjärtan i riset som sällskapar med lyktan.
Döttrarnas gamla skridskor hänger på väggen och min förälskelse från förra hösten, lilla söta pingvinen, är också på plats.

Älskar de vackra knutarna på huset, som Mannen i mitt liv designat. Likaså fodren runt fönstren. Gillar att de är personligt dekorerade. Ger huset lite mer känsla än bara nybyggt
 ;) 
Alla ljusen i lyktorna och ljusslingan lyser upp under taket. Taket ska målas vitt så nästa år känns det förhoppningsvis ännu ljusare ;) Samt att vår elektriker ska få koppla in den hängande lyktan. 
Men just nu är jag nöjd med att ha hunnit vinterpiffat innan snön... Det sägs att det ska komma 30 cm natten till fredag? För mig kan snön gärna få vänta till den 23:e. Är inte så förtjust i vintern, faktiskt. Fast det är klart det blir ju ljust och fint ute ;) Och att skotta är ju ganska skön motion och även viss avkoppling ;)  

Gillar ni vinter och snö?

Maria

16 kommentarer:

  1. Åh Maria vad du gör det fint och mysigt. Tänk att gamla skidor kan göra en sån härlig vinterfeeling. Skulle behöva en Maria är hemma just nu. Kraaaaaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint julstämning du har på din veranda:)) Älskar skidorna!!! (letar själv efter liknande) men mina skridskor har hittat tillbaka till sin krok i hallen igen iallafall. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt du skapat er runt ert hus. Hoppas vi slipper en allt för kall och snöig vinter:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Se där ja :-) Där fick jag äntligen se Wikers porch 2013. Alltid kul att se vad du hittar på! Ännu finare kommer det att bli när snön faller! Vinterfint till tusen!

    SvaraRadera
  5. Såå fint ni bor!! Och du har ju pyntat så mysigt där, ser väldigt välkomnande ut:))
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  6. Vad vintermysigt du gjort på porchen! Passade perfekt med gamla skidor och skridskor där, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Såååå vackert!!! Fint pyntat. Och vad charmigt det blev med skidorna, perfekt :) Er veranda är to die for!!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  8. Ååå.. wooow! Man tappar andan.. sååå vackert!
    Som en saga ju! Där vill man sitta med en mugg kaffe o bara njuta.
    Jag älskar era knutar och allt ditt pynt!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Såg även skidbilden på Insta och gillade :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  10. Så jättevackert! Och knutar mm är ju väldigt fina...../M

    SvaraRadera
  11. Vad säger man?... GHAAAA så himla fint! Kom nu på att maken kånkat hem ett par gamla skidor som står nånstans i förrådet, de MÅSTE jag ju bara hitta och slänga upp på våran lilla "porch" också!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  12. Nej nej inte snö! Hoppas det inte gäller här på denna kusten... då kör vi fast med flyttsläpet...
    Vilken söt pingvin, och din porch... ja jag säger bara "suck" av förälskelse
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  13. Oj oj oj säger jag bara....så fint. Lite avundsjuk är jag allt...Kram anette

    SvaraRadera
  14. Go kväll!
    Skriver det igen..fniss...det är ett ljuvligt hus ni har!!
    Jag älskar vintern och även snö! Men tyvärr brukar vi inte få så mycket snö.
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Skidorna är ju bara så fina där på din porch, riktigt pricken över i:et med ditt vinterpynt!
    Ja det sägs att det ska komma snö här i Gbg också... Vi får väl se ;-)
    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  16. Så fint du dekorerat din porch. Ljusslingan är så fin. Tror jag ska visa mannen att det är så vi bör göra. Vi funderar på slinga men jag är så rädd för att det ska se ....typ ..."billigt" ut, ja du fattar vad jag menar. Vill att det ska se snyggt ut. Gillar ditt regn.
    KRam ANette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...