måndag 30 december 2013

Ut med det röda! ;)

Näst sista dagen på året, och julen är helt klart över!


Jag älskar julen, men det gör mig absolut inget att den är över!  Nej, när den är slut så är den slut, jag är inte mycket för att hålla julkänslan kvar länge. Det är mysigast tiden fram till jul, och under själva julen. Därför vinterpyntar jag redan till advent och smyglyssnar på julmusiken i slutet av oktober ;) Sedan julafton så har jag inte rört jul-listan på Spotify en enda gång ;) 

Det lilla röda som jag hade i köket har jag plockat bort idag. De röda julstjärnorna (blommorna) i fönstret har bytts ut mot vita chryssantemum. 

Lärk-kvistarnas röda pynt har ersatts med ett par vita snöflingor. De juliga kuddarna är bortplockade, och jag känner igen mitt eget kök ;)

Det känns bra igen ;) ;)  Nu kan pyntet vara några dagar till och jag kan andas ;)  Jag är inte så himla förtjust i rött vinterpynt, faktiskt! ;) Fast liiite mysigt var det, måste jag erkänna ;)  Men nästa år tror jag minsann att jag skippar det röda helt!(Mina julkuddar kan ligga i gästrummet, för de vill jag se igen nästa år!) Har en annan idé! Barnen (som vill ha lite rött till jul) får säga vad de vill! Eller så får de helt enkelt pynta rött i sina rum! ;) (Vilket jag har en stark känsla av att de inte kommer göra!)
Här hemma väntar vi in Mannen i mitt livs syster med familj, som ska fira in det nya året tillsammans med oss. Långväga gäster från Dalarna, alltså! Det ska bli trevligt! 

Är ni på det klara med vad ni ska göra på nyår? 

Maria
  

13 kommentarer:

  1. Du är snabba du! Jag var lite sugen idag, fick lite panik och "ut-med-julen" känsla men hejdade mig. Jag skurade badrum istället.
    Jag har väl inga särskilda planer ska ta det lugnt, kolla på hockey, äta gott, klä mig fint och dricka skumpa med kära maken. Vänta in det nya året som ju bjuder på lite nytt för mig. Ha det så fint din sista dag 2013 Kraaaaam Pia och Gott slut!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte ta bort tomtarna idag men ved och bankbesök kom i mellan. Få se om jag hinner imorgon??
    Nyår och först ska vi till stallet. A ska vara med på sin första dressyrtävling. Spännande! Sen hem och fixa lite innan det blir en lugn kväll med familjen och en kompis. Blir så bra så. Sen på nyårsdagen är det 7 års kalas här.

    Ha en toppen kväll och en bra start på nya året.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig! Hade hoppats få ut julen idag men efter att ha trängts med resten av stan på först City Gross och sedan Systemet och sen gjort bokföring, så orkade jag inte! Men kanske på nyårsdagen, hoppas jag!
    Vi firar med familjen Wass och Husak vi, kanske ses under nyårsraketerna :-) Men numera tänker jag alltid på din hund när det smäller <3 Kram och gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är mysigt så länge det varar, men på något sätt skönt när det plockas bort. Nyår firar vi tillsammans med goda vänner, vi är fyra familjer som varje år firar nyår och midsommar tillsammans. Gott Nytt År önskar jag dig! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Japp, jag håller med...även här är julen ute och det känns riktigt skönt.
    Gott Nytt År till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Det är så kul att plocka fram julen men ganska skönt att plocka undan den. Jag tycker det är fint som du gjort och ändå behålla vintern. Gott nytt år på dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Jag håller med tiden innan jul är den bästa sen är det liksom över efter julafton!!
    Så trevligt med långväga besök hoppas att ni får en trevlig nyårsafton
    Gott nytt år
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Önskar dig ett Gott slut och Gott Nytt ÅR..
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag funderade på att plocka bort det lilla röda jag hade framme, men så kom det annat i vägen som jag gjorde istället, så det blir kvar till över nyår:) Sedan vet jag inte om allt åker, förutom ljusstakarna och granen.
    Tycker det är bättre att börja lite tidigare precis som du skriver.
    Jag tror nyårsafton är under kontroll:)
    Gott Nytt År
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  10. Hej min fina vän.
    Hoppas allt är bra med dig och din familj.
    Jag har verkligen inte visat min bästa sida som vän och är ledsen för att jag inte tittat in till dig... Men jag tror och hoppas att det kommer bli lite mer till till bloggandet :)
    Jag vill önska dig o din familj ett Gott Nytt År och en härlig Nyårsafton.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Håller helt med dig! Men här finns inget juligt rött ;) så än så länge är allt kvar men snart åker det ut. Allt!
    Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År! Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Har städat bort juldukar o pynt i matsalen nu ikväll. Men granen får stå kvar. har dock bytt ut de gamla antika kulorna mot gamla ljusrosa!!!! Ibland kan jag bara inte hejda mig :) Hittade så fina ljust, ljust rosa tulpaner i mataffären idag så de får bestämma temat på nyårsdukningen. Vit duk, rosa undertallrikar, vitt porslin, silverbestick, glas på fot, vita kökshandukar m rosa rand o monogram som servetter, och olika ljusstakar o ljuslyktor i fattigmanssilver. Ett försiktigt välkomnande av våren! Gott Nytt År Maria! Hoppas att ni får en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  13. Städar bort julen imorgon, här blev det en jul i vitt och silver, gott nytt år stor kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...