torsdag 12 december 2013

Tjejkväll med julstök

Vilken mysig kväll vi hade igår, jag och döttrarna!


Mannen i mitt liv (som ju också är barnens fader ;) var ute på roligheter med jobbet så jag och döttrarna passade på att ha myskväll med julstök! Ni vet sånt där mysigt roligt julstök!

Vi bakade lussekatter och kokade knäck :) Jag fick uppskattning av döttrarna över att jag hittade på roliga aktiviteter,som film och nu bakning, när vi har tjejkväll. Mannen i mitt liv är tydligen inte lika bra på det, när jag är borta? ;) (Fast det är klart, det är ju inte TJEJkväll då;) Jo, han fixar alltid en trevlig middag, ofta med köpmat (hrm…) men sen sätter han sig visst ofta ensam med en skål chips i soffan...;) (Jaha,  där ser man, minsann! ;)

I alla fall så hade vi alltså en trevlig kväll med julmusik (Mellantjejen och Minstingen är för unga för att uppskatta skön julmusik som t ex Svante Turesson, konstaterade Tvilling2 ;) skratt, prat om allt möjligt, glögg och provsmak av lussekatterna såklart!

Russinen kan man lika gärna hoppa över för min del ;) Men de sitter där "traditionsenligt" ;) 

Hur är det för er? Petar ni, liksom jag, ur russinen ur lussekatterna? ;)


Maria

14 kommentarer:

  1. Mysigt! Här har vi också alltid tjejkväll när mannen är på vift! Det blir ju så med bara döttrar!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med tjejkväll! Perfekt med en stor köksö när många ska baka samtidigt ;) kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni hade det. Det kanske är lite typiskt män att de inte riktigt dra igång några större projekt när frun är borta?!
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Va härligt ni ser ut att ha haft igår :) Mmmm jag gillar inte russina i bullen så de åker ut. Hoppas du har en bra torsdag

    Kram eva

    SvaraRadera
  5. Förstår att ni hade en mysig kväll!!
    Alltid kul att hitta på någonting, själv med barnen! Sen att det blir "pyssel" gör ju inte saken sämre! Kul att få se en bild på dina döttrar!
    Ha en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jo du, de åker allt ut! När jag var liten gillade jag russin, sen var det nån som sa "död fluga" precis när jag bet i en lussekatt vid sisådär tioårsåldern... sen dess så...
    Vilka fina döttrar! Så mysigt att ha en kväll tillsammans, och pyssla och baka och äta, såklart.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Skönt gäng :-) mysigt ni ser ut att ha.

    Japp, ville inte ha bullar med russin, så här blev det med både och ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Jag får vänta på att flickvännerna ska dyka upp så jag också får en mysig tjejkväll, för att få killarna att baka med mamma går sådär.....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Ååååå så mysigt, hoppas mina killar vill ha tjej/killmys med mamma när de börjar bli äldre. Behåller russinen i ;0)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så kul med tjejkväll och bilderna ser jättemysiga ut!! Kul att ni alla är med och gör något, så viktigt ju!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  11. vilken mysig kväll! Ser framemot när mina barn blir lite större. Och hoppas att killar också vill ha myskvällar med sin mamma :) Kram!

    SvaraRadera
  12. Så mysigt och vad kul att se bilder på dina tjejer. Allt ser så fint ut, ja "stylat" tjejerna har ju nästan alla grått på sig ;-) Bra gjort där för att få fina bloggbilder *skratt* .
    Det där med vad som äts och görs i huset när mamman är borta är intressant. Hos oss blir det oftast hämtmat eller liknande som Fish & Chips om jag inte är hemma. Annars lagar mannen mat och vi turas om men inte när jag är borta?!?
    Samma här vad gäller russin. Självklart ska de sitta där av tradition men jag petar alltid bort dem. Min mamma undrar fortfarande om jag ska bli vuxen någon gång!
    Ha en underbar fredag Maria
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt ni har det och fina tjejer har du! Här hemma gillar vi inte russin i bakverk och har inte ens russin på våra lussekatter :)
    Kram viktoria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...